نخستین دعای کمیل حج 1403 برگزار شد

نخستین دعای کمیل حج 1403 برگزار شد

نخستین مراسم دعای کمیل حج 1403 با حضور جمعی از زایران ایرانی در مدینه برگزار شد.

به گزارش پادینامگ، این مراسم در نخستین پنجشنبه حضور زایران ایرانی و پیش از آغاز حج تمتع، در یکی از هتل های محل اسکان این زایران در شهر مدینه برگزار شد. تلاوت قرآن این مراسم با مهدی عبرتی و سخنرانی آن با حجت الاسلام والمسلین سیدمحمود کریمی بود و دعای کمیل را نیز حمید رمضان پور قرایت کرد.

درحال حاضر شمار زایران ایرانی در مدینه نزدیک به پنج هزار نفر است و هنوز اعزام زایران ایرانی (مدینه بعد) به مکه آغاز نشده است.

دعای کمیل زایران ایرانی تا سال 1395 و پیش از قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، در فضایی معروف به «بین الحرمین»، بین مزار پیامبر (ص) و قبرستان بقیع برگزار می شد. با ازسرگیری روابط دو کشور، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت این مطالبه را مطرح کرد که مراسم دعای کمیل زایران ایرانی مانند گذشته در بین الحرمین برگزار شود. حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، به پادینامگ گفته است که عربستان در برابر این مطالبه دلیل آورده است که فضای بین الحرمین، امنیت قابل تامینی ندارد و دلیلی که به تازگی مطرح کرده، این است که آن محل در مسیر گذر زایران است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گفت که پیشنهاد شده است این مراسم در پشت بام مسجدالنبی (ص) در مدینه برگزار شود؛ جایی که راه کسی بسته نمی شود و فضای وسیع و خوبی برای برگزاری دعای کمیل دارد.

عربستان هنوز به این مطالبه و پیشنهاد ایران پاسخی نداده است.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نخستین دعای کمیل حج 1403 برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نخستین دعای کمیل حج 1403 برگزار شد"، کلیک کنید.