ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش در دستور کار قرار گیرد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش در دستور کار قرار گیرد - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پادینامگ، غلامرضا وفایی یکشنبه شب در نشست با امام جمعه آب پخش اظهار داشت: شهر آب پخش از قطب های کشاورزی استان بوشهر و کشور است و باید زیرساخت های لازم جهت رونق بخش کشاورزی آن مورد توجه قرار گرفته و ارتقا یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر آب پخش افزود: در گذشته جهت دفع آفات کشاورزی و بویژه نخیلات از سمپاشی هوایی استفاده می شد و فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش میزبان هواپیمای سمپاشی بود و رونق خوبی داشت ولی متاسفانه سالهاست این فرودگاه به حال خود رها شده است.

وفایی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم در سال های گذشته که ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان بوشهر حمله کردند اگر ظرفیت این فرودگاه نبود نخلستان ها و اراضی کشاورزی بخش های آب پخش و سعدآباد متوجه ضرر و زیان جبران ناپذیری می شدند.

وفایی ابراز داشت: علاوه بر استفاده کشاورزی می توان از این فرودگاه در مواقع ضرورت و بحران و آموزشی و غیره نیز بهره برد و بدین جهت وجود یک باند فرودگاهی مناسب جهت فرود هواپیماهای سبک و فوق سبک لازم و ضروری است.

وفایی خاطرنشان کرد: متاسفانه جهاد کشاورزی استان بوشهر و شهرستان دشتستان در سالیان گذشته نسبت به ساماندهی این فرودگاه اهتمام لازم را نداشته اند و سهل انگاری شده است و اگر این مهم در دستور کار فوری قرار نگیرد ممکن است این سرمایه ملی چند ده میلیاردی از دست برود و دیگر کسی توان احیای آن را نداشته باشد

وفایی تصریح کرد: احیا و ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش مطالبه جدی ما است و از مسیولان جهاد کشاورزی استان بوشهر می خواهیم نسبت به ساماندهی، محصور و ثبتی کردن آن اقدام کنند.

امام جمعه آبپخش با بیان اینکه حفظ سرمایه های اجتماعی یک شهر لازم است اظهار داشت: فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش در گذشته نقش پررنگی در مبارزه با آفات کشاورزی داشت و از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که با بی توجهی متولیان آن به یک مکان متروکه تبدیل شده است.

حجت السلام خداداد رضایی افزود: ساماندهی فرودگاه شهر آبپخش و رونق دوباره آن خواسته ما است و امیدوارم مسیولان و متولیان آن اهتمام لازم را در این راستا داشته باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش در دستور کار قرار گیرد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش در دستور کار قرار گیرد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.