جانفشانی شهیدان خدمت رسیدن نظام به قله را سرعت می بخشد

نماینده دکتر طهرانچی در بوشهر:

جانفشانی شهیدان خدمت رسیدن نظام به قله را سرعت می بخشد

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در هییت نظارت بر تشکل های اسلامی استان بوشهر گفت: ثمرات جانفشانی شهیدان انقلاب و اسلام در راه خدمت به کشور، مسیر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به قله تسریع کرده است.

هادی دشتی نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هییت نظارت بر تشکل های اسلامی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ درباره شهادت آیت الله رییسی اظهار کرد: اگرچه شهادت آیت الله رییسی و ضایعه فقدان این مدیر تراز انقلابی، مخلص و خادم به سختی قابل جبران بوده؛ اما تجربه به دست آمده از بیش از چهار دهه اقتدار انقلاب اسلامی ایران نشان داده که ثمرات جانفشانی بزرگان و شهیدان انقلاب و اسلام در راه خدمت به کشور، مسیر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به قله تسریع کرده است.

وی با تشریح روش های برجسته مدیریتی و رفتاری شهید جمهور، آیت الله رییسی عنوان کرد: بی شک تشریح کامل سلوک این شهید خدمت و یار راستین انقلاب، بسیار دشوار است، اما برخی از ویژگی های برجسته وی که باید مورد توجه مدیران کشور قرار گیرد را می توان به ولایت پذیری و فرمانبری نسبت به دستورات ولایت فقیه، روحیه عدالت محوری و توجه به محرومان و مظلومان، توجه به اصل عزت، حکمت و مصلحت کشور و اسلام در سیاست خارجی و تلاش برای حضور مقتدرانه ایران اسلامی در سازمان های بزرگ بین المللی، استعمار و استکبارستیزی و نیز حمایت بدون واهمه از مظلومین جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین در عرصه های بین المللی اشاره کرد.

نماینده رییس دانشگاه در هییت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه شهید رییسی به عنوان دومین مقام سیاسی و بالاترین مقام اجرایی کشور، اخلاقیات و رعایت مسایل شرعی و دینی را به طرز مطلوبی با سیاست و امور اجرایی ممزوج کرده بود، بیان کرد: کردار و رفتار این شهید والامقام، بار دیگر تایید عملی محکمی بر نظریه مهم و راهبردی همراهی سیاست و دیانت بود؛ چراکه هیچ گاه وی در امور اداره کشور، دین مداری، اخلاق و آنچه به نفع جامعه و کشور است را فدای به قدرت رسیدن و در قدرت ماندن نکرد و تا آخرین روز حیات عزتمندش بر این عهد خود استوار باقی ماند.

دشتی با یادآوری اینکه مردم داری و تکریم آحاد جامعه، ساده زیستی، کوچک نفسی، و افتخار دانستن خادمی ملت، از دیگر خصلت های بارز رییس جمهور شهید بود، اضافه کرد: شهید رییسی در ارتباط با همه افراد، فارغ از جایگاه و منصب، خضوع و فروتنی داشت به گونه ای که هیچ کس در ارتباط با ایشان، احساس رییس و مریوس بودن نداشت. مجاهدت و تلاش شبانه روزی در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت و آبادانی همه مناطق کشور از خصوصیات بارز و قابل لمس دیگر این مرد خدا بود و برای حصول اهداف خود تا شهادت و بذل جان خویش کوتاهی نکرد.

وی با تاکید بر اینکه در این برهه مهم، وظایفی بیش از گذشته بر عهده همه مدیران و مسیولان کشور قرار گرفته، مطرح کرد: نخستین وظیفه همه آحاد ملت با توجه به انتخابات در پیش رو، معرفی و تشریح ویژگی ها و سبک مدیریتی این شهید به عنوان مدیر تراز انقلاب به مردم و مدیران است به گونه ای که شهادتش نیز همانند حیاتش، مسیر تحولی آغاز شده را تسریع کند.

نماینده رییس دانشگاه در هییت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: نباید زمان و فرصت را از دست داد. باید به مردم این پیام را تبیین کرد که مدیر هم می تواند شهید باشد وهم شهید شود. تجربه نشان داده که اگر دیر آغاز کنیم و در این باره روشنگری نشود، رسانه حتی می تواند به دروغ جای شهید و جلاد، عالم و کم سواد و … را نیز عوض کند.

دشتی با اشاره به جایگاه دانشگاهیان در جامعه تبیین کرد: اگر پیش از این، بیان خدمات، محسنات رفتاری و ویژگی های شهید رییسی را به ناحق تعبیر به جهت گیری های جناحی و زمینه چینی برای ارتقا و یا تبلیغ وی برای دور بعدی انتخابات می کردند، اکنون با شهادت این شهید، آحاد جامعه و به ویژه دانشگاهیان با تبرّی جستن از این اتهامات، می توانند با بیان هنرمندانه آثار، بیانات و عملکرد این شهید، معیار هایی عملی را برای مدیریت تراز انقلاب در معرض قضاوت عموم قرار داده و سبب بصیرت افزایی، آگاهی و آشنایی بیشتر مردم با ارزش ها و آرمان ها نظام مقدس و معرفی مدیران خادم و مخلص و در نهایت افزایش روحیه امید و مشارکت در مردم شوند.

وی با دعوت از آحاد مردم کشور به ویژه دانشگاهیان برای حضور حداکثری در همه برنامه های انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه، تاکید کرد: دانشجویان، استادان و فرهیختگان دانشگاهی به عنوان موتور محرکه جامعه پویا و موثر باید با آگاه سازی قشر جوان دانشجو در تلاش برای روشنگری ها در مجموعه خارج از دانشگاه نیز باشند به نحوی که نتیجه آن حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فردی اصلح با بیشترین انطباق مدیریتی و رفتاری با شهید رییسی و ویژگی های معرفی شده توسط رهبر فرزانه انقلاب درباره مدیرانقلابی و در نهایت اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جانفشانی شهیدان خدمت رسیدن نظام به قله را سرعت می بخشد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جانفشانی شهیدان خدمت رسیدن نظام به قله را سرعت می بخشد"، کلیک کنید.