بازگشایی گذرگاه مرزی شمال غزه

بازگشایی گذرگاه مرزی شمال غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از بازگشایی گذرگاه مرزی شمال نوار غزه خبر داد.

به گزارش پادینامگ، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد براساس دستورالعمل های کابینه این رژیم و با هماهنگی دولت آمریکا گذرگاه «ایرز» بازگشایی شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به قحطی قریب الوقوع در غزه اعلام کرد که برای چندین روز قادر به انتقال کمک از طریق 2 گذرگاه اصلی با غزه نیست.

رژیم اشغالگر اعلام کرد که گذرگاه «کرم ابو سالم» روز چهارشنبه، سه روز پس از بسته شدن به دلیل شلیک موشک توسط گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به این منطقه بازگشایی شد.

این درحالیست که آژانس های سازمان ملل و سازمان های امدادرسان از آن زمان اعلام کرده اند که به دلایل امنیتی قادر به انتقال تدارکات مورد نیاز از طریق این گذرگاه نیستند.

در همین رابطه، دفتر «کوگات» (دفتر هماهنگی امور کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی) وابسته به وزارت جنگ این رژیم از انتقال 200 هزار لیتر سوخت به نهادهای بین المللی از طریق گذرگاه ابو سالم در روز جمعه خبر داد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است امروز هماهنگ های لازم برای ورود ده ها کامیون حامل آرد از بندر اشدود پس از انجام بازرسی های امنیتی برای برنامه جهانی غذا انجام شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که گذرگاه جدیدی در راستای تلاش برای افزایش مسیرهای کمک رسانی به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه باز شده است.

در همین راستا، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شهر غزه گزارش داد که حدود 30 کامیون وارد این منطقه شده اند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشایی گذرگاه مرزی شمال غزه" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشایی گذرگاه مرزی شمال غزه"، کلیک کنید.