صادرات سیب بروجرد به کشورهای هند و عراق – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

صادرات سیب بروجرد به کشورهای هند و عراق - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

جواد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پادینامگ در سخنانی، اظهار داشت: شرایط آب‌وهوایی خوب و مناسب و همچنین خاک حاصلخیز باعث شده که شهرستان بروجرد رتبه اول تولید میوه سیب را در لرستان داشته باشد.

وی عنوان کرد: سیب شهرستان بروجرد در قالب مدیریت تلفیقی آفات تولید می‌شود، خوشبختانه فاقد باقی‌مانده سم و باکیفیت بسیار بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه سال گذشته مقدار زیادی از میوه سیب بروجرد به کشورهایی مانند هند و عراق صادر شد، افزود: برگزاری کلاس ترویجی برای باغداران و کشاورزان، روی کیفیت و کمیت محصولات شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

گودرزی، ادامه داد: به دنبال این هستیم که سیب بروجرد را در حالت تجاری و صادراتی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه دو هزار هکتار از سطح باغات بروجرد مربوط به باغات سیب است، افزود: حدود هزار و ۴۰۰ هکتار از این میزان، باغات سیب پاییزه است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد، بیان داشت: ظرفیت نگهداری سردخانه‌های شهرستان بروجرد در حال حاضر ۹ هزار تن است.

گودرزی، گفت: به‌زودی هزار تن به ظرفیت سردخانه‌ای محصولات شهرستان اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ هزار تن سیب از باغات بروجرد برداشت شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صادرات سیب بروجرد به کشورهای هند و عراق – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صادرات سیب بروجرد به کشورهای هند و عراق – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.