رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

نشستی با حضور مسئولان به‌منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پادینامگ، نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان به‌منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این نشست اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و معنویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و به‌منظور تقویت، همکاری هم‌افزایی و بهره‌گیری بهینه از امکانات ظرفیت‌ها و توانمندی متقابل علمی و تخصصی دو مجموعه در اعتلا و تقویت نظام اسلامی و اهمیت و ضرورت وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منعقد شده است.

وی افزود: توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی اجتماعی، رسانه‌ای ارتباطات بین‌المللی و مدیریتی دو مجموعه، بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر، بهره‌مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی فی‌مابین معاونین مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزه در سطح کشور از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تشریح عملکرد این دانشگاه بیان کرد: در حوزه آموزش تأسیس هفت دانشکده جدید بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی حسابداری، ارتقای سه عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه استادی، ارتقای ۹ عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه دانشیاری، تأسیس رشته‌های مهندسی بهداشت – ایمنی و محیط‌زیست، فیزیولوژی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی، حقوق خصوصی و مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه، کسب رتبه همت عالی در شاخص ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه و کسب مجوز دوساله اعتباربخشی در رشته‌های دایر علوم پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات سال گذشته در این واحد دانشگاهی بود.

خاکساری عنوان کرد: فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه فرهنگی دانشجویی شامل کسب رتبه دوم در جشنواره ملی رشد، برگزاری جشنواره «مشق انتظار» از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و کسب رتبه برتر کشور، کسب رتبه نخست جایزه ملی ایثار توسط دانشجوی این دانشگاه، حضور ۱۶۶ تیم کرسی آزاداندیشی و راه‌یابی ۱۲ تیم دانشگاه به مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب مقام نخست بخش سیاسی سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب چهار رتبه برتر در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توسط استادان و کارمندان این دانشگاه و کسب عنوان نخست در بخش استادان در نخستین رویداد ملی مشق امید در ۳۶ سالگی دانشگاه می‌شود.

 کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و مسئول پیگیری تفاهم‌نامه حوزه و دانشگاه نیز گفت: کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است و از هزاران سال پیش دانشمندان بزرگ‌ترین دینداران بوده‌اند مانند دانشمندانی در زمینه‌های طب، نجوم، علوم تجربی، ریاضیات، شیمی و علوم مختلف.

حجت‌الاسلام حسن خیری بیان کرد: امیدواریم پیوند دائمی در عرصه فرهنگی و علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار شود تا بتوانیم در راستای اهداف امامان انقلاب اسلامی گام برداریم.

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

وی  تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با بودجه مردمی تأسیس‌شده؛ بنابراین معتقدیم آنچه از مردم در اختیار ما قرار دارد، باید در خدمت مردم قرار دهیم.

وحدت حوزه و دانشگاه نتایج و ثمرات فراوانی دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند نتایج و ثمرات فراوانی داشته باشد، عنوان کرد: امیدوارم این تفاهم‌نامه در مقام عمل ساری و جاری شود.

حجت‌الاسلام رضا محمدی ادامه داد: به‌منظور حسن اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، کمیته‌ای فعال مرکب از نمایندگان رسمی طرف‌های تفاهم‌نامه تشکیل تا روند اجرایی این تفاهم‌نامه و تبدیل آن به برنامه‌ها و قرارداد‌های مشترک را فراهم کنند.

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است

مدیر حوزه‌های علمی همدان نیز بیان کرد: وحدت بین اقشار مختلف جامعه مهم است؛ اما در شرایط کنونی، وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است. بنا به گفته امام (ره) بدخواهان نمی‌خواهند بین حوزه و دانشگاه وحدت وجود داشته باشد؛ زیرا وحدت این دو مجموعه، آثار و برکات زیادی دارد.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی تبیین کرد: تأکید امام (ره) برای نام‌گذاری روزی برای وحدت حوزه و دانشگاه، برای افزودن روزی به مناسبت‌های تقویم نبود؛ بلکه ایشان به دنبال رفع یک نیاز و ضرورت بوده است؛ وی از روحانیون خواست تهمت‌هایی که به اسلام زده شده را رفع، حکومت اسلامی را به جامعه دانشگاهی معرفی کنند و دانشگاه‌ها را اسلامی کرده؛ منظور از اسلامی کردن دانشگاه‌ها این است که مفاهیمی که در اسلام جایگاه دارد را در دانشگاه عملی کنند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان"، کلیک کنید.