واکنش پکن به ادعای زلنسکی

واکنش پکن به ادعای زلنسکی

چین ضمن آنکه ادعای رییس جمهور اوکراین را مبنی بر تضعیف نشست صلح در سوییس رد کرد، گفت که تلاش هایی برای حمایت از اقدامات صلح آمیز در درگیری روسیه-اوکراین باید انجام شود.

به گزارش پادینامگ، «مایو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی پیرامون کنفرانس صلح اوکراین در سوییس گفت: «چین هرگز آتش تنش ها را شعله ور نکرده و هم چنین موضع چین در قبال این کنفرانس صلح مشخص و آشکار است.»

الجزیره به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین گزارش داد: «ما معتقدیم که از تمامی طرف ها باید حمایت کرد.»

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه طی سخنرانی در اجلاس «گفت وگوی شانگری لا» در سنگاپور ادعا کرد: «چین و روسیه بر سایر کشورها فشار وارد می کنند تا در نشست آتی صلح شرکت نکنند. روسیه از نفوذ چین در منطقه و از دیپلمات های چینی استفاده می کند تا در نشست صلح اخلال ایجاد کند.»

پکن خواستار برگزاری کنفرانس صلح با «حضور برابر تمامی طرفها» از جمله روسیه است؛ کشوری که هنوز به این نشست دعوت نشده است.

مایو خاطر نشان کرد: «هنوز شکاف آشکاری بین ترتیبات این نشست و خواسته های طرف چینی و هم چنین انتظارات عمومی جامعه بین المللی وجود دارد. این امر مسیر را برای حضور چین در نشست دشوار می کند.»

هنوز مسیله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه حل مسالمت آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی یف ادامه می دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوییس قرار است از تاریخ 15 الی 16 ژوین (26 الی 27 خرداد) با حضور بیش از 80 نماینده برگزار شود.

این در حالیست که مقامات روسیه نه تنها این کنفرانس صلح را «پوچ» می دانند، بلکه می گویند امکان توافق با اوکراین وجود ندارد زیرا در حال حاضر «ولودیمیر زلنسکی» به عنوان رییس جمهور دیگر مشروعیت ندارد.

زلنسکی در نوامبر 2022 ابتکار 10 ماده ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از 2014 بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی یف مرزبندی های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می کند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش پکن به ادعای زلنسکی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش پکن به ادعای زلنسکی"، کلیک کنید.