شعرخوانی به لهجه قزوینی درباره ماه رمضان

شعرخوانی به لهجه قزوینی درباره ماه رمضان

پادینامگ/قزوین در این ویدیو رضا ارداقیان، شاعر قزوینی به خوانش شعری سروده خودش به لهجه قزوینی درباره ماه مبارک رمضان می پردازد. 

رضا ارداقیان، شاعر قزوینی است که دغدغه پرداختن به فرهنگ عامه مردم قزوین با رویکردی شاعرانه را دارد. به اعتقاد وی حفظ زبان ها و گویش های بومی یک ضرورت انکارناپذیر است چراکه سه عامل جهانی شدن، شرایط اقتصادی و رسانه ها بیش از هر زمان دیگر این میراث های کهن را در معرض نابودی قرار داده است.

وی می گوید با مرگ یک زبان، میراث فرهنگی نامحسوسی که زبان حافظ آن است نیز از بین می رود؛ این میراث درواقع مجموعه ای از واژه های خاص، اصطلاحات، مثل ها، قصه ها، افسانه ها، اشعار شفاهی، حکایت های پندآمیز، باورها و آیین هایی است که میراث معنوی هر قومی را تشکیل می دهد و این میراث توسط زبان و گویش آن قوم حفاظت می شود.

به گزارش پادینامگ، ارداقیان مجموعه شعر «مثل باران وسط دل خوشی سینزه بدر» منتشر کرده و در اشعار این مجموعه که به لهجه قزوینی است مایه های طنزی که در فرهنگ مردم قزوین موج می زند استفاده شده امّا به شدت از غلتیدن در ورطه مضحکه و تمسخر گویش و فرهنگ این سرزمین پرهیز شده است.

پایان خبر پادینامگ 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شعرخوانی به لهجه قزوینی درباره ماه رمضان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شعرخوانی به لهجه قزوینی درباره ماه رمضان"، کلیک کنید.