رونمایی از موشک زمینی قدرتمند مرسدس بنز! /هیولایی که قاتل فراری و لامبورگینی است! /عکس
امیرمسعود عابدین: ارقام قدرت در بازار خودروهای پرفورمنس همچنان در حال افزایش هستند و بازوی قدرتمند AMG مرسدس بنز هنوز هم موشک های چهار در V8 بسیار قدرتمندی را تولید می کند. با این حال، برای متخصص تیونینگ مرسدس بنز، یعنی برابوس، یک خودروی سریع می تواند سریع تر هم ساخته شود. سدان فوق لوکس Rocket 1000، اولین حمله این شرکت به باشگاه قدرت چهار رقمی است!
برابوس برای شروع، از مرسدس AMG GT63 SE Performance استفاده کرده که بدون هیچ تغییری، باز هم بسیار قدرتمند و سریع است. این خودرو دارای پیشرانه 4 لیتری V8 تویین توربوشارژ بوده و 843 اسب بخار قدرت و 1469 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. قدرت این خودروی پلاگین هیبریدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته سکوینشال AMG Speedshift به هر چهار چرخ منتقل می شود و امکان ارسال نیرو به چرخ های عقب فقط از طریق حالت دریفت AMG وجود دارد.
اما حالا، این اعداد و ارقام بیشتر از قبل شده است! موتور 4.0 لیتری V8 با یک میل لنگ مخصوص ساخته شده و حجم آن به 4.5 لیتر ارتقا یافته است. کنترل همه چیز برعهده یک ECU PowerXtra B40E-1000 است که توسط برابوس تنظیم شده و قدرت پیشرانه را از 639 اسب بخار به 796 اسب بخار افزایش می دهد. 204 اسب بخار از باتری لیتیوم یونی 6.1 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی باقی می ماند که با در نظر گرفتن آن، به مجموع خروجی 1000 اسب بخار قدرت و 1819 نیوتون متر گشتاور می رسیم. با این حال، برابوس برای جلوگیری از آسیب رساندن به خودرو، گشتاور را به صورت الکترونیکی به 1620 نیوتون متر محدود می کند.
با وجود این مشخصات و توانایی ها، برابوس راکت 1000 قادر است در 2.6 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
براساس پروژه های مختلفی که تا به حال از برابوس دیدیم، طبیعتا باید انتظار استفاده از ادوات فیبرکربنی را در سراسر این خودرو داشته باشیم. در نمای جلویی، اغلب فضای موجود مانند سپر و جلوپنجره از جنس فیبرکربن هستند. راکت 1000 دارای ورودی های هوای دوگانه فیبرکربنی در دو طرف جلوپنجره است. دو تا از خطوط عمودی جلوپنجره اکنون با نور LED قرمز روشن می شوند.
این طراحی تهاجمی همچنان به گلگیرهای بزرگ و گشاد جلو و عقب منتهی می شود و راکت 1000 اکنون 2.63 اینچ پهن تر از AMG GT63 استاندارد است. نمای عقب خودرو با دیفیوزر و بال فیبرکربنی، وحشی بودن برابوس را بیشتر نشان می دهد. به گفته برابوس، همه ارتقاها نیروی رو به پایین را افزایش می دهند.
مرسدس بنز AMG GT63 SE Performance در حال حاضر برخی از پیشرفته ترین فناوری های سیستم تعلیق این برند را، با سیستم تعلیق بادی سه محفظه تطبیقی، دمپرهای قابل تنظیم و فرمان پذیری چرخ های عقب ارایه می کند که حتی با وزن محدود 2380 کیلوگرمی، توانایی پیچیدن زیادی را فراهم می کند. به این ترتیب، برابوس تا حد زیادی سیستم تعلیق را به حال خود رها کرده و یک ماژول piggyback الکترونیکی را ارایه می دهد که می تواند ارتفاع سواری را حدود 0.8 اینچ کاهش دهد.
فضای داخلی مرسدس با اینکه در حالت عادی یک زیبای تمام عیار است، اما این موضوع مانع برابوس نشد. برابوس کابین ارتقا یافته را به عنوان یک “شاهکار کامل” توصیف می کند. در همین حال، بقیه قسمت های داخلی عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده و برابوس با کنسول وسط کربنی، پره های فرمان و پدل های تعویض دنده، به داشبورد کربنی موجود مرسدس بنز افزوده است.
همه این کارها هزینه دارد، اما قیمت اولیه آن 538 هزار یورو یا 584 هزار دلار است. برابوس در حال ساخت تنها 25 عدد از این راکت های 1000 اسب بخاری است و در حالی که قیمت آن در محدوده یک هایپرکار است، مهارت و توجه به جزییات آن، غیرقابل انکار است.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در پادینامگ مراجعه کنید.
227227
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رونمایی از موشک زمینی قدرتمند مرسدس بنز! /هیولایی که قاتل فراری و لامبورگینی است! /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رونمایی از موشک زمینی قدرتمند مرسدس بنز! /هیولایی که قاتل فراری و لامبورگینی است! /عکس"، کلیک کنید.