کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری پادینامگ، محمدصادق معتمدیان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی، اظهار کرد: وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است و با توجه به دوستی شمس و مولانا تکمیل این مجموعه می‌تواند یک کریدور فرهنگی بین قونیه ترکیه و خوی ایجاد شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی سه کریدور فرهنگی برای جذب گردشگری و معرفی فرهنگ و هنر استان تعریف شده است که یکی از کریدورها از خوی عبور می‌کند و این امر نیازمند توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای پروژه فرهنگی و هنری شمس تبریزی خوی باید چند پلاک اطراف آرامگاه آزادسازی شود که شهرداری و شورای شهر در اسرع وقت باید برای خرید و آزادسازی این پلاک‌ها اقدام کنند.

معتمدیان گفت: اقدام دیگر برای معرفی و ایجاد کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه، بین‌المللی کردن فرودگاه خوی بوده چرا که امروزه پروازهای هوایی و داشتن زیرساخت‌ها در این حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.