ژاپن : شرط پوتین برای گفت و گوی روسیه با توکیو غیر قابل قبول است

ژاپن : شرط پوتین برای گفت و گوی روسیه با توکیو غیر قابل قبول است

به گزارش پادینامگ، یوشیماسا هایاشی در گفت وگو با رسانه ها در واکنش به سخنان پوتین افزود: ما موضع روسیه را که تلاش می کند مسیولیت را به ژاپن منتقل کند، ناعادلانه و کاملا غیرقابل قبول می دانیم

وی تاکید کرد که موضع دولت ژاپن در مورد راه حل مشکل سرزمین های شمالی بدون تغییر باقی می ماند. “

به گزارش ایرنا از تاس، پوتین روز چهارشنبه در نشست با سران خبرگزاری های جهان در سن پترزبورگ گفت که گفت وگوی روسیه و ژاپن پس از تغییر موضع توکیو در قبال اوکراین، امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: «اکنون هیچ شرایطی برای ادامه گفت وگو بین روسیه و ژاپن در مورد معاهده صلح وجود ندارد، گرچه ما برای از سرگیری آن خودداری نمی کنیم، اما تنها در صورت ایجاد شرایط لازم از طرف ژاپنی میسر است.

پوتین با اشاره به دخالت ژاپن در بحران اوکراین، تاکید کرد، طرف روسی برخلاف ژاپن کاری برای پیچیده تر کردن گفت و گوهای دوجانبه انجام نداده است.

از اواسط قرن بیستم، مسکو و توکیو مذاکراتی را برای ایجاد یک توافقنامه صلح انجام داده اند. دو کشور بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل اختلاف نظظر دارند. این جزایر بین شمال هوکایدو و شبه جزیره کامچاتکا، در دریای اختسک در اقیانوس آرام قرار گرفته اند. این جزایر در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین های شمالی خوانده می شود.

پس از پایان جنگ جهانی، ژاپن مالکیت ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و گروهی از جزایر کوچک خالی از سکنه را از آن خود می داند از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه بارها تاکید کرده است که حاکمیت روسیه بر این سرزمین ها که از چارچوب حقوقی مناسب بین المللی برخوردار است، شکی نیست.

پس از اعمال تحریم های ضد روسیه توسط توکیو در رابطه با وضعیت اوکراین، روسیه رایزنی های خود را با ژاپن در مورد موضوع پیمان صلح متوقف کرد.

مسکو همچنین از مذاکرات با توکیو برای ایجاد فعالیت های اقتصادی مشترک در جزایر کوریل جنوبی خارج شد و از تمدید وضعیت ژاپن به عنوان شریک سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در گفت وگوهای بخشی جلوگیری کرد.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ژاپن : شرط پوتین برای گفت و گوی روسیه با توکیو غیر قابل قبول است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ژاپن : شرط پوتین برای گفت و گوی روسیه با توکیو غیر قابل قبول است"، کلیک کنید.