پیشتازی پزشکیان با بیش از ۴۰٪ آراء تا ساعت ۸:۳۰ صبح / روند آرای نامزدها خطی است / نمودار / این گزارش به‌روز می‌شود

ذوالفقار دانشی – با آغاز شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری از بامداد امروز، ستاد انتخابات کشور طی ۷ نوبت، آخرین وضعیت آرای شمارش‌شده و تعداد آرای هر یک از نامزدها را اعلام کرده است.

در نمودار ۱، روند تغییرات آراء اعلام‌شده را می‌بینید. آرای باطله بر اساس کسر مجموع آرای مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی از مجموع آرای شمارش‌شده به دست آمده است. ساعت اعلام نتایج، بالای هر دسته از اعداد درج شده است.

در نمودار ۲، سهم کنونی نامزدها را از آرای شمارش‌شده می‌بینید.

روند خطی تغییرات آرای نامزدها تا ساعت ۷ صبح/ نمودار / به‌روز می‌شود
نمودار ۲- سهم کنونی نامزدها از آرای شمارش‌شده. برای مشاهده نمودار در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید

در نمودار ۳، ترند خطی (برازش خطی) روی آمار اعلام‌شده را می‌بینید که با شاخص R2 بسیار بالا (همبستگی آماری، بالاترین مقدار آن ۱ است)، رفتار خطی آرای نامزدها را نشان می‌دهد. روند خطوط برازش‌شده نشان می‌دهد که مسعود پزشکیان با ۴۲٫۲ درصد ، سعید جلیلی با ۳۹٫۸درصد، محمدباقر قالیباف با ۱۳٫۳ درصد و مصطفی پورمحمدی با ۰٫۸ درصد در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند؛ هرچند فاصله نزدیک آرای پزشکیان و جلیلی باعث شد که در طول بامداد جایگاه این دو در صدر رقابت جابه‌جا شود، اما روند کنونی از فاصله گرفتن پزشکیان از جلیلی حکایت دارد. سهم آرای باطله نیز حدود ۳٫۹ درصد خواهد بود.

بر این اساس می‌توان برآورد کرد که مسعود پزشکیان (۴۲درصد) و سعید جلیلی (۴۰ درصد) با فاصله نه‌چندان زیاد از هم به مرحله دوم انتخابات راه خواهند یافت.

نوسان‌های مشاهده‌شده در آراء پزشکیان و جلیلی حول ترند خطی، در محدوده تغییرات تصادفی و طبیعی است.

با انتشار آمار بعدی از سوی ستاد انتخابات، این نمودارها نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

۵۴۵۴

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیشتازی پزشکیان با بیش از ۴۰٪ آراء تا ساعت ۸:۳۰ صبح / روند آرای نامزدها خطی است / نمودار / این گزارش به‌روز می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیشتازی پزشکیان با بیش از ۴۰٪ آراء تا ساعت ۸:۳۰ صبح / روند آرای نامزدها خطی است / نمودار / این گزارش به‌روز می‌شود"، کلیک کنید.