ورود فناوری هوش مصنوعی به وزارت دفاع ژاپن

ورود فناوری هوش مصنوعی به وزارت دفاع ژاپن

وزارت دفاع ژاپن نخستین سیاست‌ها را برای ترویج استفاده از هوش مصنوعی در این سازمان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ به نقل از ژاپن‌تایمز، وزارت دفاع ژاپن روز گذشته نخستین سیاست اساسی خود را برای ترویج استفاده از هوش مصنوعی به منظور پاسخگویی به تغییرات عملیات دفاعی ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی تعریف و ارائه کرد.

با هدف ساده‌سازی کار این وزارتخانه، این طرح بر هفت زمینه مانند شناسایی اهداف نظامی، فرماندهی و کنترل، و پشتیبانی لجستیکی تمرکز دارد.

 

این سند دولتی با اشاره به اینکه کشور‌های خارجی روی استفاده از هوش مصنوعی فعالیت دارند، ذکر کرده: “این فناوری جدید همانطور که پیش از این اشاره شد، می‌تواند وضعیت درگیری‌های نظامی را در آینده نزدیک تعیین کند.

سیاست ابلاغ شده می‌گوید، استفاده از هوش مصنوعی سرعت عملیات‌های رزمی را افزایش می‌دهد، خطای انسانی را کاهش می‌دهد و از طریق اتوماسیون باعث افزایش صرفه‌جویی در نیروی کار می‌شود.

سایر حوزه‌های برجسته نیز شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، دارایی‌های دفاع بدون سرنشین، امنیت سایبری و کارایی کار است.

با این حال، این سیاست بیان می‌کند که محدودیت‌هایی برای هوش مصنوعی وجود دارد و با توجه به آنها نگرانی‌هایی درباره اعتبار و سوء استفاده از آن نیز شکل می‌گیرد.

وزارت دفاع در همان روز یک سیاست راهبردی برای تامین امنیت منابع انسانی با تخصص سایبری ارائه کرد و گفت، از آوریل آینده شروع به جذب چنین پرسنلی تحت یک دسته مستقل در سال مالی ۲۰۲۵ می‌کند.

بهبود عملیات‌های نظامی و افزایش آمادگی دفاعی کشور، توسعه سامانه‌های تصمیم‌گیری هوشمند برای فرماندهان نظامی، بهینه‌سازی لجستیک و زنجیره تأمین، ارتقای سطح آموزش و توسعه مهارت‌های نیرو‌های نظامی.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی نیرو‌های نظامی با کاربرد‌های این فناوری و ایجاد بخش مربوط به هوش مصنوعی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی وزارت دفاع از جمله مزایای این اقدام است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود فناوری هوش مصنوعی به وزارت دفاع ژاپن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود فناوری هوش مصنوعی به وزارت دفاع ژاپن"، کلیک کنید.