مسیولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروییکا است

مسیولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروییکا است

نماینده دایم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در واکنش به قطعنامه غیرسازنده انگلیس، فرانسه و آلمان در شورای حکام هشدار داد که مسیولیت عواقب منفی این رفتار بر فضای مثبت مورد نیاز در تعاملات ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر عهده سه کشور اروپایی است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ،محسن نذیری اصل روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت: این قطعنامه نه می تواند توجه جامعه بین المللی را از قصد واقعی تروییکا برای فرصت کافی دادن به رژیم اسراییل برای ادامه نسل کشی در غزه با مصونیت کامل، منحرف کند و نه بر ایران فشار آورد تا از حقوق خود و پیگیری برنامه صلح آمیز هسته ای کشور، صرف نظر کند.

وی هشدار داد: بدون شک این قطعنامه به شدت بر فضای مثبت موردنیاز برای کار در زمینه اقدامات بیشتری که باید میان ایران و آژانس به صورت متقابل توافق شود، تاثیر می گذارد.
سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: اکنون تروییکا باید مسیولیت هرگونه عواقبی را بر عهده بگیرد، زیرا ممکن است ایران بر این اساس و در انطباق کامل با حقوق و تعهدات خود اقدام کند.

نذیری افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران، در گفتار و عمل، تمایل و ترجیح خود را برای تعامل سازنده نشان داده است، ما آماده ایم تا نسبت به هر موضع و اقدام غیر سازنده ای واکنش نشان دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسیولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروییکا است" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسیولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروییکا است"، کلیک کنید.