قلعه نویی اعتراف کرد!

قلعه نویی اعتراف کرد!

آفتاب نیوز :

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از تساوی تیم ملی برابر ازبکستان گفت: نیمه اول خوب نبودیم و دلیل آن هم خستگی بود، ولی در نیمه دوم از بازیکنان راضی بودم، چون با توجه به شرایط خوب بودند.

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری بعد از دیدار با ازبکستان که با تساوی بدون گل خاتمه یافت اظهار کرد: خوشحالم که صعود کردیم و سرگروه شدیم. این خودش مطلب مهمی است. از مردم هم تشکر می کنیم که آمدند و تا ثانیه های آخر هم تیم را تشویق کردند. یک تشکر ویژه هم از بازیکنان دارم و توضیح می دهم که چرا تشکر می کنیم.

او ادامه داد: اول بگویم که فصل تمام شده بود و با شرایط بسیار سخت تیم ملی به هنگ کنگ رفت و با آن شرایط 92 درصد رطوبت بازی کرده و پنج صبح رسیدیم. بدن ها در نیمه اول شادابی لازم را نداشت. برای مثال امین حزباوی به من گفت که شرایط بازی ندارد. یک جوان 20 ساله! پرسیدم چرا؟ گفت احساس می کند بدنش تخلیه شده؛ تازه این یک جوان است. به این خاطر بچه ها را باید تقدیر کنیم. مخصوصا بزرگان تیم که در این بازی شرایط بهتری داشتند.

سرمربی تیم ملی درباره بازی هم گفت: نیمه اول خوب نبودیم و دلیل آن هم خستگی بود. انتهای فصل بود و بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند. در نیمه دوم از نظر مالکیت و امید گل و شوت به دروازه بهتر بودیم، ولی توپ به گل نرفت. ازبکستان یکی از قدرت های آسیاست و هم فیزیکی و هم قدرتی است. دو بازیکن آن ها که در ایران بازی می کنند در سرنوشت نایب قهرمان و قهرمان ایران اثر گذاشتند پس ازبکستان هم در حال پیشرفت است. در نیمه دوم از بازیکنان راضی بودم، چون با توجه به شرایط خوب بودند. مشکل دیگر ما این بود که خیلی از لژیونر ها از اواسط ماه لیگشان تمام شده بود و لیگ برتر ما هم دوازدهم تمام شده بود و بازیکنان سیزدهم سوار هواپیما شدند. در نیمه دوم به زعم من خوب بودیم، اما نسبت به توانایی هایی که داریم خوب نبودیم. با همه این ها می توانستیم برنده شویم.

قلعه نویی درباره شعار های هواداران در جریان بازی امشب عنوان کرد: ما یکسری اهداف داریم و بر اساس آن برنامه ریزی می کنیم و جلو می رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به استادیوم بکشانیم و با تیم ازبکستان هم مساوی کردیم و برخی از مردم هم بابت این نتیجه ناراضی هستند، نشان می دهد که ما با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم. به نظر همه مردم باید احترام بگذاریم. ما وظیفه داریم که خوب بازی کنیم و این قول را می دهم که در مرحله سوم گروهی یقیناً بهتر از این بازی کنیم، ولی شرایط و بستر را باید درست کنیم.

او در ادامه با اشاره به برنامه تغییر نسل تیم ملی گفت: فکر نمی کنم هیچ تیمی در دنیا به این شکل پرواز کند. شرایطمان آنقدر سخت بود که یک بازیکن جوان گفت نمی توانم بازی کنم. با همه شرایط بدی که داشتیم، تیم ملی در نیمه دوم باغیرت بازی کرد. بزرگان تیم و جوانان ما باغیرت بازی کردند و فکر می کنم به غیر از یک صحنه که در نیمه اول یک موقعیت روی اشتباهات فردی به حریف دادیم، بقیه بازی را کنترل کردیم. موقعیت گل آن ها زیر یک بود، ولی موقعیت گل ما بالای یک بود و تقریباً امید به گلزنی مان دو برابر بود. ما در سرعت انتقال بازی و ایجاد موقعیت گل خوب کار کردیم.

قلعه نویی ابراز امیدواری کرد که لیگ آینده به جوان گرایی تیم ملی کمک کند. او گفت: امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی این مسابقات پایین بیاید. جوانان زیادی هم تحویل فوتبال ندادیم. ما دنبال کار خودمان هستیم. در دوره گذشته با یک مساوی هم در بازی آخر حذف می شدیم، اما در این دوره دو بازی تشریفاتی داشتیم و فقط می خواستیم رنکینگ را حفظ کنیم وگرنه باید به خیلی از بازیکنان استراحت می دادیم. به امید خدا در مرحله سوم گروهی یکسری از بازیکنان مانند قایدی، محبی، عزت اللهی و قلی زاده به ما اضافه می شوند. ما امروز به بازیکنانی بازی دادیم که تقریباً همراه تیم نبودند و با این شرایط خیلی خوب هم بازی کردند.

قلعه نویی درخصوص رشد فوتبال ازبکستان هم گفت: من 12 سال است که به ازبکستان رفت و آمد می کنم. روی تیم های پایه برنامه ریزی خوبی انجام داده و جوانانش با ژاپن به فینال رفته و تیم امیدش به المپیک رفته است. دو بازیکنی که در لیگ ما هستند در قهرمانی و نایب قهرمانی تاثیرگذار بودند و یک مهاجمش در ایتالیا بازی می کند. ازبکستان از قدرت های آسیاست، اما با شناختی که از این دو بازیکن داشتیم تقریبا توانستیم کارایی آن ها را بگیریم.

او در خصوص اظهارات مهدی تاج که اعلام کرد تکلیف برگزاری بازی های فصل بعدی مشخص نیست هم گفت: من باید صحبت های آقای تاج را کامل بخوانم، اما یکسری مشکلات درون سازمانی داریم، ولی لزومی ندارد بیرون بگوییم. به خاطر مردم باید بپذیریم. یکسری بازیکن داریم که لژیونر هستند که باید منتظر بمانیم و برنامه لیگ را ببینیم و لژیونر ها هم هستند. لژیونر های ما 5 خرداد تمریناتشان را شروع کردند و دیگر بازیکنان 12 خرداد، برخی مشکلات ریز هم داشتیم. قایدی نتوانست به ما کمک کند. این مشکلات را باید برطرف کنیم. اینکه لیگ را چه زمانی شروع کنیم یک برنامه برای لژیونرهاست، یک برنامه هم برای این است که اگر لیگ تکلیفش مشخص نباشد باید یک نوع دیگر برنامه ریزی کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قلعه نویی اعتراف کرد!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قلعه نویی اعتراف کرد!"، کلیک کنید.