علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟

ریزترین و کوچکترین علائم بارداری کدامند؟

اوایل بارداری چه علائمی دارد و بعد از چند روز علائم بارداری مشخص میشه؟ قبل از‌ اینکه قاعدگی خود را از دست بدهید، بدن شما ممکن است تغییرات ظریفی را نشان‌دهد که نشان‌دهنده بارداری است. برخی‌از زنان ممکن است بلافاصله علائم را تجربه‌کنند، درحالی که برخی دیگر احتمال دارد هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا علائم بارداری را احساس کنند.

ریزترین علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: علائم احتمالی و علائم قطعی. گاهی علائم بارداری با عوارض آن اشتباه گرفته می‌شوند. توجه داشته باشید که علائمی که خطرناک باشند یا بهبود پیدا نکنند، به عوارض بارداری تبدیل می‌شوند. بنابراین در مواقع ضروری به دکتر زنان مراجعه کنید تا علائم بارداری پسر در ماه اول را با عوارض بارداری اشتباه نگیرید.

علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟

علائم احتمالی بارداری عبارتند از:

  • خستگی
  • لکه‌بینی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • هوس یا بیزاری از غذا
  • نوسانات خلقی
  • از موارد نادر، رگ‌های خونی متورم از علائم بارداری از روی چشم

علائم قطعی بارداری عبارتند از:

    پریود نشدن

    تست بارداری مثبت

    تغییرات سایز و شکل سینه

    افزایش ادرار

    گرفتگی شکم و لکه‌بینی

حاملگی خارج رحمی به چه معناست؟

گاهی ممکن است علائم بارداری با حاملگی خارج رحمی اشتباه گرفته شود. زمانی‌ که تخمک بارور به یکی از لوله‌های رحمی می‌چسبد، اصطلاحاً به آن حاملگی خارج رحمی می‌گویند. متاسفانه در حاملگی‌های خارج رحمی جنین شانس چندانی برای رشد و زنده ماندن ندارد. دلیل مرگ جنین در لوله فالوپ این است که داخل رحم رشد نمی‌کند، بنابراین دسترسی به منبع غنی خونی نخواهد داشت.

دلیل دوم مرگ جنین در حاملگی خارج رحمی این است که جنین مرتباً در حال رشد است، حال آنکه لوله فالوپ ظرفیت پشتیبانی از رشد جنین را ندارد. گاهی در مواردی نادر جز لوله فالوپ بارداری خارجی رحمی در نقاط دیگری از دستگاه تولید مثل رخ می‌دهد که درصد زنده ماندن جنین در این نقاط نیز بسیار ضعیف است؛ مثل تخمدان، حفره‌ی شکم و ورودی رحم.

در بسیاری از موارد بارداری خارج رحمی لوله فالوپ پاره می‌شود. در این حالت مادر دچار خونریزی داخلی، شوک و درد‌های شدید خواهد شد. با پاره شدن لوله فالوپ مادر  باید سریعاً تحت عمل جراحی و انتقال خون قرار بگیرد. اگر در این شرایط قرار دارید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنید.

    به گفته‌ی وب‌سایت mayoclinic اگر علائم و نشانه‌های بارداری خارج از رحمی را داشتید فورا به پزشک مراجعه کنید. این علائم عبارت است از:

  • درد شدید لگن یا شکم همراه با خونریزی واژن
  • احساس سبکی سر شدید که می‌تواند با غش نیز همراه باشد
  • احساس درد در ناحیه شانه
  • تاخیر دوره قاعدگی

مراقبت‌های پزشکی هفته اول بارداری

به نظر بسیاری از بانوان این مراقبت‌ها امری غیرضروری تلقی می‌شود، اما آمارها نشان می‌دهند مادرانی که از پیش برای بارداری خود برنامه ریزی دقیقی دارند و تحت مراقبت‌های پزشکی اینکار را به سرانجام می‌رسانند دوران بارداری بهتری را سپری می‌کنند و نوزاد سلامت‌تری به دنیا می‌آورند. مراقبت‌های پزشکی مهمی که باید در هفته اول بارداری انجام دهید به قرار زیر است:

    انتخاب یک پزشک مراقبت‌های بارداری حاذق

    دریافت برنامه دقیق ویزیت‌های دوره بارداری و پیش از زایمان

    مشاوره ژنتیک و پیگیری آن در صورت تجویز پزشک

    جدیت در مصرف مکمل‌ها و مواد مغذی تحت نظر پزشک، جهت حفظ سلامت خود و جنین

خود مراقبتی‌های هفته اول بارداری

خود مراقبتی‌های هفته اول بارداری بیشتر حول این محور می‌چرخد که شما باید خود را آماده رعایت نکات و انجام دستورالعمل‌هایی بارداری کنید. لازم است به خاطر بسپارید که رفتارهای ابتدایی شما پیش از بارداری نیز می‌تواند در ۹ ماهی که باید پشت سر بگذارید تاثیر داشته باشند، بنابراین با دقت به نکته‌هایی که پزشک عنوان می‌کند گوش دهید و عمل کنید.

نسبت به تغییر رژیم غذایی خود اقدام کنید و مواد غذایی مضر را کنار بگذارید. درمورد اینکه چگونه باید تا نه ماه آینده وزن خود را به عنوان یک مادر سالم کنترل کنید با پزشک مشورت کنید. برنامه استراحت دقیقی تنظیم کنید. مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرید. مصرف مواد معدنی و مغذی را با توصیه پزشک افزایش دهید و در نهایت از استرس و هرآنچه که برای بارداری و جنین مضر است دوری کنید.

بایدها و نبایدهای هفته اول بارداری

اگر قبل از بارداری با ماما یا پزشک صحبت نداشتید حالا باید اقدام کنید. به محض اینکه متوجه بارداری شدید، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و سونوگرافی انجام دهید. در طول بارداری باید مداوم تحت نظر پزشک معالج خودتان بوده و ایشان را از تغییرات خود مطلع کنید. پزشک بدن شما را به لحاظ آمادگی جهت بارداری بررسی می‌کند. چندین آزمایشی که پزشک توصیه می‌کند را باید انجام دهید، البته در حالت ایده‌آل توصیه می‌شود که مادران پیش از بارداری اینکار را انجام دهند. باید مطمئن شوید که بیماری خاصی ندارید و یا اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید آن را کنترل کنید تا بارداری و زایمان برای شما سخت نشود.

رژیم بارداری سالم را انتخاب کنید. درباره مصرف مکمل‌ها با پزشک صحبت کنید. مصرف مکمل‌های مهم همچون اسید فولیک را در این دوره فراموش نکنید. برای اینکه قدرت بارداری شما و همسرتان کاهش پیدا نکند بهتر است مصرف کافئین را متوقف کنید و یا کم کم آن را حذف کنید. ضمن تغذیه کافی از افزایش وزن جلوگیری کنید. سیگار و الکل را به‌طور کامل کنار بگذارید و عادت‌های خوب را جایگزین رفتارهای پرخطر دوران بارداری کنید.

حرف پایانی در مورد علائم بارداری

هفته‌های بارداری بسیار پرابهام هستند. در صورتی که به بارداری مشکوک هستید بهتر است از تست‌های تشخیص بارداری استفاده کنید. درصورت داشتن سوال یا ابهام در مورد هفته‌های اول بارداری یا علائم بارداری دارید، آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟

در ادامه ۱۳ نشانه اصلی را برای شما بیان خواهیم کرد.

۱. نداشتن تهوع صبحـگاهـی

نداشتن حالت تهوع در هنگام صبح می تواند یکی از علائم پسر بودن جنین باشد.

۲. میـزان ضـربان قلـب در دوران بارداری

به عقیده بسیاری ضربان قلب نوزاد می تواند جنسیت آن را مشخص کند. در دوران بارداری میزان ضربان قلب نوزاد توسط پزشک متخصص زنان اندازه گیری می شود. اگر این تعداد زیر 140 ضربه در دقیقه باشد احتمال پسر بودن نوزاد زیاد است.

۳. ظهور جوش، آکنه و لکـه در بـارداری

در دوران بارداری با اضافه و کم شدن میزان ترشح هورمون ها تغییرات فیزیکی و روحی در بدن مادر ایجاد می شود که برای مقابله با این تغییرات ممکن است واکنش های مختلفی نشان دهد. یکی از این واکنش ها ظهور جوش، آکنه و لکه های پوستی است. اگر قبل از بارداری این این جوش ها ولکه ها را نداشته اید، این امر میتواند یکی از نشانه های نوزاد پسر باشد .

۴. ویار غذایی

در دوران بارداری تمایل به برخی طعم ها و غذاها بیشتر می شود. ویار شما می‌تواند از علائم پسر بودن جنین باشد. اگر این ویار به سمت غذاهای ترش و یا شور باشد احتمال دارد جنین در حال رشد شما پسر باشد.

۵. نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ وضعیت شکم در بارداری پسـر

فـرم شکم یکی از مواردی است که هم در ایران و هم در طب چینی به آن توجه می شده است. به عقیده آنها اگر شکم رو به پائین باشد و جنین در قسمت پائینی شکم باشد. می تواند یکی از علائم پسر بودن نوزاد باشد.

۶. تغییر شخصیـت

تغییر هورمون در دوران بارداری امری طبیعی است. مادرانی که جنین آنها پسر باشد با افزایش سطح هورمون تستوسترون موجب تغییراتی در رفتار آنها می گردد که یکی از آنها روحیه مردانه است. در نوزادان پسر مادر رفتارهای جسورانه تر و مردانه تری پیدا می کند.

۷. تیـره شدن رنـگ ادرار

ممکن است رنگ ادرار مادر در دوران بارداری تغییر کند. اگر مادر در حال حمل نوزاد پسر باشد رنگ ادرار تیره می شود اما در نوزادان دختر رنگ ادرار روشن است.

۸. بزرگ شدن سینه

بزرگ شدن سینه ها در دوران بارداری نیز طبیعـی است. بدن مادر در حال آماده شدن برای تغذیه نوزاد خود بعد از زایمان است. به عقیده بسیاری اگر سینه سمت راست بزرگتر از سینه سمت چپ باشد نشانه پسر بودن جنین است.

۹. سرد شدن پاها

در نوزادان پسر مادر احساس سردی در پاهای خود دارد. بسیاری از مادران بعد از بارداری این حس سردی را در پاهای خود دارند که این امر نیز نشانه دیگری از پسر بودن فرزند شما است.

۱۰. نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ رشـد مـوها

افزایش رشد موها یکی از نشانه های تعیین جنسیت می باشد. اما در این مورد عده ای بر این باورند که در جنین پسر رشد موهای سر و بدن مادر بیشتر می شود اما عده ای دیگر رشد موهای جنین را دلیلی بر پسر بودن آن میدانند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟"، کلیک کنید.