طلب 42 هزار میلیارد تومانی گندمکاران از شنبه پرداخت می شود

طلب 42 هزار میلیارد تومانی گندمکاران از شنبه پرداخت می شود

آفتاب نیوز :

محمد جواد عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس 11 در مورد پول گندم گفت: 2.5 میلیون تن گندم تا کنون خرید شده، پول آن 45 هزار میلیارد تومان (همت) است که تاکنون 2.2 همت پول گندم کاران پرداخت شده و قرار است از روز شنبه 12 خرداد شرکت نفت و گاز سهم خود از هدفمندی را بدهند تا پول کشاورزان گندم به موقع پرداخت شود.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه هم شب گذشته در صدا و سیما گفت: شرکت های نفت و گاز و برق، قرار است سهم خود از هدفمندی یارانه را به حساب سازمان هدفمندسازی واریز کنند و ما با تجمیع این منابع، پول کشاورزان گندم کار را به تدریج می پردازیم.

به گفته منظور در روز های اول هفته آینده گشایش های خوبی ایجاد خواهد شد و ما بتوانیم بخشی از این مطالبات را به روز کنیم، این جریان ادامه دارد، یعنی هر کسی گندمش را می فروشد، ما باید تنظیم کنیم که در یک بازه زمانی قابل قبول هر آنچه که در قانون یا در آیین نامه تعیین شده بتوانیم آن ها را بازپرداخت کنیم.

منظور در مورد زمان پرداخت مطالبات گندمکاران از هفته آینده گفت: همکاران ما هم در سازمان هدفمندی دارند، تلاش می کنند که این مطالبات را پرداخت کنند. ان شاءالله، دوستان ما از ابتدای هفته آینده، مبالغ کشاورزان را به تدریج شروع به تسویه می کنند.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، الان هم مطالبات کشاورزان با نظم مشخص پرداخت می شود، سال گذشته هم پرداخت شد، دولت خودش را مکلف می داند بدهی های خودش را مخصوصاً به کشاورز ها به عنوان دیون ممتاز پرداخت کند، ولی معمولاً در ابتدای هر سال تامین منابع در یکی دو ماه اول سال معمولاً کمتر از ماه های دیگر است، چون نیمه اول فروردین که تعطیل است عمدتاً 15 روز اول سال تا دستگاه های تجهیز کننده منابع شروع به کار کنند، منابع وصول شود و بیاید با یک تاخیر انجام می شود، ولی دولت بدهی خودش را به عنوان دانه ممتاز تلقی می کند و همه ظرفیتش را به کار می گیرد که آن ها را تسویه کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طلب 42 هزار میلیارد تومانی گندمکاران از شنبه پرداخت می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طلب 42 هزار میلیارد تومانی گندمکاران از شنبه پرداخت می شود"، کلیک کنید.