صدرالحسینی: عملیات موشکی انصارالله فشار به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است

صدرالحسینی: عملیات موشکی انصارالله فشار به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است

بخشی از اهداف کلان حمله موشکی یمن، می‌تواند جبران تجاوزات آمریکا و انگلیس به سرزمین یمن هم محسوب شود.

به گزارش پادینامگ، دکتر سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز پیرامون عملیات موفق موشکی ارتش ملی یمن اظهار کرد: در عملیات موفق موشکی ارتش ملی یمن به سرزمین های اشغالی عبور به سلامت موشک با فاصله بیش از دو هزار کیلومتری اتفاق افتاد که مقصد مورد نظر یک منطقه نظامی در منطقه یافا در فلسطین اشغالی بود که مورد هدف قرار گرفت.

صدرالحسینی با اشاره به سانسور عملیات موشکی یمن توسط رسانه‌های رژیم افزود: با توجه به سانسور خبری شدیدی که در رژیم صهیونیستی حاکم است قطعا نباید انتظار داشته باشیم که گزارش دقیقی از مکان فرود آمدن موشک و یا آسیب هایی که به تجهیزات و امکانات وارد شده از طرف رژیم صهیونیستی مطرح بشود. اما این نکته را هم باید مورد توجه قرار بدهیم که هدف از این موشک کشتن ساکنان سرزمین های اشغالی نبود، بلکه هدف هشداری برای پذیرش حقانیت مردم غزه و آتش بس عادلانه ای بود.
وی درمورد موفقیت آمیز بودن این عملیات گفت: به نظر می آید که این عملیات کاملا موفق بوده و توانسته به گفته مقامات رژیم صهیونیستی ۹ نفر را مجروح بکند و خط آهن تل آویو به قدس در فاصله هفت کیلومتری از مرکز سرزمین های اشغالی را نیز قطع کند.

این کارشناس مسائل منطقه در مورد توانمندی پدافند هوایی اسرائیل و ناکامی آن در رهگیری موشک یمنی گفت: یکی از موضوعات اساسی بزرگ نمایی توانمندی‌های نظامی نظام سلطه آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب است و کوچک شمردن توانمندی های صنعتی و دفاعی دیگر کشورها و دیگر جریان های مقاومتی است. بعد از عملیات وعده صادق امکانات قابل توجهی را برای رژیم صهیونیستی آمریکایی ها و غربی ها تهیه کردند. قبل از شهادت شهید هنیه در تهران و اعلام انجام عملیات مجازات و خونخواهی توانمندی های رژیم صهیونیستی توسط غرب افزایش پیدا کرد. بعضی از پدافندهای هوایی که در هر روز ۲۵ هزار دلار روشن کردن آنها برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد در سرزمین های اشغالی در حال کار هستند. و این عدم توانمندی برای رهگیری و انهدام موشک بالستیک ما فوق صوت ارتش یمن نشان دهنده توانمندی های نظامی مقاومت در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه است.

وی در پاسخ به این سوال که حمله یمن برای انتقام گرفتن بوده است یا خیر، گفت: قطعا عملیات موشکی انصارالله در وهله اول حمایت از مردم غزه و فشار به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است و قطعا بخشی از اهداف کلان این حمله موشکی، می‌تواند جبران تجاوزات آمریکا و انگلیس به سرزمین یمن هم محسوب شود. اما در حقیقت ارتش ملی یمن کاملا توجه دارد که همه اقدامات در راستای تضعیف رژیم صهیونیستی برای حمایت از مردم غزه است.

وی در پاسخ به این سوال که اهداف مورد نظر انصارالله یمن بر چه حساب بوده است گفت: اقدامات جبهه مقاومت احساسی و خارج از چارچوب های انسانی نیست. شلیک یک موشک دقیق مافوق صوت که توانسته ۲۰۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۱۲ دقیقه بپیماید نشان دهنده ضعف پدافندی غربی است که رژیم صهیونیستی را مورد حمایت قرار داده است. این پیامی است به رژیم که وقتی با شلیک یک موشک، دو میلیون و سیصد هزار نفر دچار اختلال در زندگی می شوند و به پناهگاه ها می روند نباید تنش ها بالا بگیرد چون این بالا رفتن تنش به سود رژیم صهیونیستی نیست و بهتر است که رژیم صهیونیستی هر چه سریع تر آتش بس عادلانه را بپذیرد و از استمرار کشتار مردم بی پناه غزه خودداری بکند.

صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که پاسخ رژیم صهیونیستی به این حمله چگونه خواهد بود افزود: به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی با توجه به معضلات گوناگون سیاسی، اقتصادی، نظامی، در این ارتباط احتمال یک اقدام مقابل به مثل نخواهد داشت، اما احتمالا آمریکایی ها و انگلیسی ها مانند دفعات گذشته سعی بر این را داشته باشند که هم لایه های پدافندی رژیم را افزایش بدهند و بتوانند امکانات بیشتری را به منطقه برای حمایت از رژیم بیاورند و هم احتمال بمباران بعضی از مناطق یمن توسط آمریکا و انگلیس خواهد بود. اما واقعیت مسئله این است که هیچ یک از این اقدامات نمی تواند حمایت مردم و ارتش ملی یمن و دولت نجات ملی این کشور را از مردم مظلوم و مقتدر غزه کاهش بدهد.

موشک یمنی‌ها از آماده باش فوق صد درصد رژیم صهیونیستی عبور کرد و به هدف خورد
در همین باره دکتر سیدهادی سیدافقهی هم در پاسخ به سوال خبرنگار جهان نیوز پیرامون حملات روز گذشته انصارالله یمن به مواضع رژیم صهیونیستی بیان کرد: صد درصد این عملیات یمنی‌ها موفق بوده است و در واقع خیلی ها را شوکه کرد هم صهیونیست ها و هم حامیان رژیم صهیونیستی اعم از آمریکا و کشورهای عضو ناتو، کشورهای مرتجع خلیج فارس مثل عربستان، امارات، بحرین و… در شوک فرو برد و معلوم نیست به سادگی از این شوک خارج بشوند. چون فکر می کردند عملیات قبلی انصارالله علیه تل آویو یک حادثه بوده است و از دستشان در رفته که موشک توانسته خودش را به قلب تل آویو برساند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به سخنان دبیرکل انصارالله یمن مبنی بر آماده باش کامل رژیم صهیونیستی افزود: دیروز آقای سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله گفتند به زودی ما می زنیم و ایران هم اعلام کرده بود که به زودی ما هم انتقام خون شهید هنیه را خواهیم گرفت. مقاومت اسلامی عراق هم مرتب دارد مناطق مختلف را می زند، پس اینها مرتب در آماده باش فوق صد درصد هستند ولی علی رغم مجهز بودن تمام سامانه های ضد موشکی گنبدآهنین، فلاخن داود و… نتوانستند و افزون بر این در آب های خلیج فارس، بحرعرب، دریای سرخ و اقیانوس هند منظومه ای از سامانه های ضد موشکی برای مقابله با حمله احتمالی ایران آماده باش صد درصدی هستند، که ایران چه وقت انتقام میگیرد؟
سید افقهی با تایید آماده باش تمام ظرفیت های اطلاعاتی و نظامی آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه بیان داشت: رژیم صهیونیستی هم در داخل سامانه های مجهز و فوق پیشرفته دارند و هم آمریکا کشورهای منطقه را آماده باش داده است تا اجازه ندهد هیچ موشک و پهپادی به تل آویو برسد. انصارالله که یک صدم امکانات کشور ما را ندارند و هشت سال زیر بمب باران آل سعود و آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند موفق می شوند برای اولین بار با موشک فوق صوت، حساس ترین منطقه یعنی در نزدیکی فرودگاه بن گوریون و به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی به یک ایستگاه راه آهن را مورد هدف قرار دادند. بعد از این اتفاق مقامات صهیونیستی دستور می دهند که دو میلیون و سیصد هزار نفر سریعا به پناهگاه ها بروند. بنابرین این حملات نشان می دهد که چه میزان رژیم صهیونیستی رو به زوال و فرسودگی است.

این کارشناس سیاست خارجی، با اشاره به سردرگمی صهیونیست‌ها با وجود تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و ماهواره های جاسوسی افزود: بی سر و سامانی و سرگردانی صهیونیست ها به لحاظ اطلاعاتی است. این همه ماهواره جاسوسی، ارتباطات شبکه تبادل اطلاعات آمریکا (عبری، عربی، غربی) اولین اطلاعیه شان این است که این موشک از سمت عراق شلیک شده است، بعد همدیگر را تخطئه می کنند که این موشک از طرف یمن آمده است. خب حالا ما می پرسیم فاصله موشک یمنی ۲۰۴۰ کیلومتر بوده است. این موشک از فضای عربستان و اردن و  از منطقه شرقی فلسطین اشغالی وارد تل آویو شده است. آقای عبدالملک بدر الدین الحوثی اعلام کردند که این ضربه اول حملات بوده است و ما الان در مرحله پنجم ضربات بازدارندگی هستیم و به ضربات خودمان قطعا ادامه خواهیم داد و عملیات ما صد درصد غافل گیر کننده خواهد بود. به هر حال نشان داد که واقعا غافلگیر شدند هم صهیونیست ها و هم حامیان شان در منطقه.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این عملیات یمنی ها، عملیات انتقامی بوده است یا خیر گفت: کلا از اول وقتی یمنی ها چه در دریای سرخ که جلوی کشتی های اسرائیلی را گرفتند و چه ضرباتی که به بندر ام الرشاش و یا به بندر ایلات زدند گفتند ما آنقدر این را ادامه می دهیم و تاکتیک های عملیاتی و حملات غافل گیر کننده مان و تنوع عملیات مان را آنقدر ادامه می دهیم تا جنگ غزه متوقف شود. بنابرین نمی‌توانیم بگوییم که با این ضربه حملات یمنی ها تمام شده و رژیم صهیونیستی هم دیگر پاسخی نخواهد داد. این جنگ ادامه دارد. خط نهایی این جنگ را بارها و بارها هم آقای یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن و هم خود آقای عبدالملک بدرالدین الحوثی صریح و شفاف گفته اند این عملیات هر چقدر برای ما هزینه بر باشد ما برای نصرت و یاری مردم مظلوم غزه و تضعیف جبهه دشمن این عملیات را ادامه خواهیم داد، همین حرف و همین منطق را  حزب الله دارد در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان دارد ادامه می دهد. سید حسن می گوید هر وقت غزه جنگ اش متوقف شد و محاصره برداشته شد و امکان ورود کمک های انسان دوستانه ادامه یافت ما جنگ را متوقف می کنیم. بنابرین برای ما هر روز پیغام و پسغام نفرستید هر روز آقای لوکشتاین بلند می شود از آمریکا می رود اسرائیل دستوراتی می گیرد و می خواهد بر حزب الله لبنان تحمیل کند، نه همچین خبری نیست جنگ غزه متوقف شود ما هم این عملیات ها را متوقف خواهیم کرد.

وی با برشمردن اهداف انتخابی یمن گفت: اولا تل آویو پایتخت است. پایتخت یعنی پیشانی یک کشور، اقتدار و ثبات و امنیت یک کشور، استقلال و آرامش مردم آن کشور. اگر پایتخت به هر شکلی آسیب ببیند اثرات روانی، سیاسی و اثرات رسانه ای خودش را خواهد گذاشت.

دوما، انصارالله یمن چندین بار بنادر حیف و ام الرشاش را مورد هدف قرار داده اند، منتهی دشمن این موضوع را اعلام نمی کند. این ضربه ای که الان رژیم صهیونیستی از  یمن خورده است، خب مقامات اسرائیلی اجازه نمی دهند اطلاعات لو برود و درز کند این اطلاعاتی هم که لو رفته است خود شهروندان و خبرگزاری ها یا روزنامه ها و مطبوعاتی که ضد نتانیاهو هستند برای اینکه زود تر نتانیاهو را سرنگون کنند این اقدام را انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال که پاسخ اسرائیل را به این حملات را چگونه می بینید گفت: اسرائیل برای آنکه بگوید من هستم و من ضعیف نشده ام و نمی توانید ما را بزنید اسرائیل می رود اهداف مدنی را می زند. انصارالله یمن از تجربه در جنگ با عربستان آموختند که اکثر تجهیزات و تشکیلات شان را زیر زمین قرار داده اند؛ مگر اینکه اسرائیلی ها بخواهند به مردم یمن آسیب بزنند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدرالحسینی: عملیات موشکی انصارالله فشار به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدرالحسینی: عملیات موشکی انصارالله فشار به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است"، کلیک کنید.