صدای مظلومیت کودکان غزه و لبنان در گوش جهانیان – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

صدای مظلومیت کودکان غزه و لبنان در گوش جهانیان - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری پادینامگ، معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به‌مناسبت هفته ملی کودک (۱۴ تا ۲۰ مهرماه) و روز جهانی کودک (۸ اکتبر) پیامی منتشر کرد.

در متن پیام رضوان حکیم‌زاده آمده است:

«کودکان عزیز، مهمترین و ارزشمندترین سرمایه‌های کشور هستند؛ ما در حالی هفته کودک را گرامی می‌داریم و به همین مناسبت فعالیت‌های متنوع و متعددی را برای کودکان عزیز ایران اسلامی اختصاص داده‌ایم که کودکان مظلوم غزه و فلسطین در سخت‌ترین شرایط، آماج حملات و هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند. این مناسبت‌‎ بهانه‌ای است تا حق همه کودکان برای زندگی‌کردن، برای بازی‌کردن، برای درکِ حضورِ بزرگترها و بودن در کنار خانواده‌ها باید به رسمیت شناخته شود.

در این هفته، به بزرگترهای عزیز یادآوری می‌کنیم که کودکان نیازمند توجه و مراقبت ویژه ما هستند، اما باید به خود آنان هم توجه داشته باشیم. باید به خودمان یادآوری کنیم کودکان فقط برای ما نیستند و در تربیت آنان باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که علاوه بر انتقال ارزش‌ها به آنان و ارائه الگوهای خوب و مناسب رفتاری‌، حق کودکی‌شان را پاس بداریم و با گرفتن دوران کودکی، برای پرتاب کردن آنان به دوران بزرگسالی عجله نداشته باشیم.

باید این فرصت را به کودکان داد که با دست‌ورزی، با بازی کردن و با خلاقیت، دنیای پیرامون خود را کشف کنند تا بتوانند با کار گروهی و همدلی، محبت و مهربانی، دنیای کودکی را تجربه کنند.

همه والدین در قبال فرزندان خود دغدغه فرصت‌های بیشتر و بهتر را دارند، ولی باید به خاطر داشت به همان اندازه که یادگیری برخی از مهارت‌ها برای کودکان مهم هست، رشد طبیعی و متوازن نیز اهمیت دارد.

همه ما باید به خاطر داشته باشیم که هرگز دنیای کودکان را با رقابت‌ها، با مقایسه‌ها و با برچسب‌زدن‌ها، پر از اندوه و ناراحتی نکنیم و اجازه بدهیم که کودکان به کشفِ محیط خود بپردازند.

امیدوار هستیم که دنیای امروز توجه ویژه‌ای به حفظ حقوق کودکان داشته باشد و در حفظ این حقوق، به شکل عادلانه و منصفانه، همه کودکان را مورد توجه قرار دهد؛ خصوصاً کودکانی که بدون هیچ گناهی، درگیر جنگ‌افروزی‌ها هستند.

امیدوار هستیم که صدای مظلومیت کودکان غزه و لبنان به گوش جهانیان و به گوش سیاستمدارانی برسد که پشت‌میزها نشسته‌اند و برای توقف جنگ‌افروزی، شرط و شروط می‌گذارند. فراموش نکنیم، هر یک از این کودکان که از دست می‌روند، می‌توانند آینده بشریت باشند.

و در پایان امیدوار هستیم کودکان عزیز سرزمین‌مان در کنار خانواده‌ها، در محیطی امن، سالم، پویا و بانشاط رشد متوازن داشته باشند تا ان‌شاءالله هم برای خود، هم برای ایران عزیز و هم برای تمام جهان اثرگذار بوده و نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدای مظلومیت کودکان غزه و لبنان در گوش جهانیان – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدای مظلومیت کودکان غزه و لبنان در گوش جهانیان – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.