صادرات آویشن در اروپا بالاتر از ایران/ ظرفیت جهانی طب ایرانی

زالی مطرح کرد؛

صادرات آویشن در اروپا بالاتر از ایران ظرفیت جهانی طب ایرانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت بالای کشور در استفاده از گیاهان دارویی، نسبت به اینکه نتوانسته ایم در صادرات این قبیل گیاهان موفق باشیم، ابراز گلایه کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ، علیرضا زالی، با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از سال 2002 طب سنتی و مکمل را وارد نظام رایج بهداشت جهانی کرد، گفت: استراتژی 10 ساله سازمان بهداشت جهانی برای ادغام طب سنتی در روش های مدرن هر کشور، سال گذشته به پایان رسید و 10 ساله دوم این برنامه از سال 2025 کلید می خورد.

وی، خواستار ورود فعالان حوزه طب ایرانی و مکمل به دور دوم این استراتژی شد و افزود: ضروری است فعالان طب ایرانی در نسخه یازدهم ICD (طبقه بندی بین المللی بیماری ها) سازمان بهداشت جهانی به معرفی طب ایرانی بپردازند و آن را مندرج کند.

به گفته زالی، از 194 کشور دنیا، 113 کشور طب بومی خود را به صورت رسمی وارد نظام سلامت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت طب ایرانی در کشور نادیده گرفته شود، تصریح کرد: هشت هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد که 2300 گونه آن دارویی و 1800 گونه دارویی، صد درصد بومی ایران است و مشابه خارجی ندارد.

زالی ادامه داد: آویشن ایرانی بهترین کیفیت را دارد اما کشورهایی همچون فرانسه، اسپانیا، پرتقال، مراکش و ترکیه در صدر صادرات این گیاه هستند. همچنین اسطوخودوس ایرانی بالاترین اثربخشی را دارد. باید از این ظرفیت ها بهره برد و طب ایرانی را به جهانیان معرفی کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صادرات آویشن در اروپا بالاتر از ایران/ ظرفیت جهانی طب ایرانی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صادرات آویشن در اروپا بالاتر از ایران/ ظرفیت جهانی طب ایرانی"، کلیک کنید.