شیرجه زدن در آب کم عمق رودخانه دز 6 مصدوم بر جای گذاشت – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

شیرجه زدن در آب کم عمق رودخانه دز 6 مصدوم بر جای گذاشت - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پادینامگ، مصطفی طحان عصر امروز جمعه در گفت و گویی رسانه ای گفت: هر 6 نفر مصدوم مراجعه کننده به این پایگاه در اثر شیرجه زدن در نقاط کم عمق از ناحیه سر و گردن آسیب دیده که 2 نفر به دلیل ترومای شدید و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

وی افزود: با توجه به ویژگی های بستر رودخانه، وجود عوارض طبیعی فراوان و یکنواخت نبودن عمق در نقاط مختلف، لذا شیرجه زدن و شنا کردن در نقاط ناایمن بدون داشتن شناخت و مهارت کافی می تواند بسیار خطرناک باشد.

رییس جمعیت هلال احمر بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشت تجربه های تلخی داشته ایم که منجر به غرق شدگی و فوت تعدادی از هموطنان در رودخانه دز شده، لذا به جهت جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ناگواری بسیار ضروری است که گردشگران محترم از انجام حرکات نمایشی و هیجانی، شنا در نقاط پر خطر از جمله نزدیک سد تنظیمی و شوخی های بی مورد درون رودخانه پرهیز کنند.

وی در پایان همچنین با اشاره به متفاوت بودن شرایط شنا در رودخانه و آب های خروشان با استخرها و سایر محیط های آبی گفت: کودکان در معرض خطرات زیادی در رودخانه قرار دارند و ضروری است خانواده ها هنگام مراجعه به مناطق گردشگری کنار رودخانه ها هوشیاری کافی را نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

طحان همچنین با اشاره به نقش رسانه های محلی در فرهنگ سازی گفت: از رسانه ها و فعالین فضای مجازی انتظار می رود آنگونه که در معرفی جاذبه ها و رشد بسیار خوب صنعت گردشگری در شهرستان نقش بسیار زیادی ایفا کرده اند، نسبت به اطلاع رسانی در خصوص خطرات موجود و لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاط های لازم به جهت جلوگیری از رخداد حوادث ناگوار از طریق خود ایمنی و خود مراقبتی کوشا باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شیرجه زدن در آب کم عمق رودخانه دز 6 مصدوم بر جای گذاشت – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شیرجه زدن در آب کم عمق رودخانه دز 6 مصدوم بر جای گذاشت – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.