شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود

شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود

به گزارش پادینامگ از خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتس در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان آلمان به قانونگذاران گفت: «بله، این تضمین را می‌دهم. این چیزی است که من به عنوان صدراعظم از آن حمایت می‌کنم.»

شولتس از ارسال تسلیحات آلمان به اوکراین دفاع کرد اما همزمان خاطرنشان کرد که آلمان به سیاستی سنجیده برای جلوگیری از درگیری مستقیم میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه پایبند خواهند بود.

به گزارش ایرنا، صدراعظم آلمان در واکنش به انتقادات از دولت ائتلافی‌ او به دلیل بر عهده نگرفتن هیچ طرح جدی‌ای برای صلح در اوکراین، روسیه را مقصر دانست و مدعی شد که کرملین علاقه‌ای به راه حل دیپلماتیک ندارد.

وی با اشاره به آخرین پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آتش‌بس ادعا کرد: به نظر من، آتش‌بسی که شامل واگذاری اوکراین باشد، چیزی است که آلمان هرگز نباید از آن حمایت کند.

شولتس مدعی شد که «آقای پوتین گفت اگر اوکراین الحاق بیشتر قلمرو خود به روسیه را به رسمیت بشناسد، آماده آتش‌بس است. این نشان می‌دهد که این تفکر چقدر بدبینانه است.»

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌اندازها را به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین پیشتر در نشستی با کارکنان ارشد وزارت خارجه روسیه، گفت: در غرب این اصطلاح که روسیه جنگ را در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه آغاز کرد و متجاوز است، مدام تکرار می‌شود. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که روسیه جنگ را آغاز نکرد و این رژیم کی‌یف بود که پس از اعلام استقلال بخشی از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی، خصومت‌ها را آغاز کرد و به آنها ادامه داد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، روسیه جنگ را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

این اظهارات پوتین توسط اوکراین و سران کشورهای غربی با واکنش‌های منفی مواجه شد و هر کدام به نوعی پیشنهاد روسیه را نادیده گرفتند و آن را غیر قابل قبول دانستند.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود"، کلیک کنید.