سهم بزرگ مهندسان زن در جامعه بهداشت حرفه ای

به مناسبت روز مهندسی زنان

سهم بزرگ مهندسان زن در جامعه بهداشت حرفه ای

عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح جایگاه مهندسین زن بهداشت حرفه‌ای پرداخت.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ، آتنا رفیعی پور عضو هیئت علمی گروه مهندسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به نقش پر رنگ زنان در رشته های مهندسی مانند مهندسی بهداشت گفت:  آمارهای قبولی در دانشگاه ها نشان می دهد که بخش بزرگی از جامعه بهداشت حرفه ای در آینده را زنان جامعه تشکیل خواهند داد و اتفاقاً نقش پررنگی نیز در صنایع و محیط های آموزشی دارند. زنان اثرگذار و توانمندی در این رشته داریم که کارهای ارزشمندی را در صنعت و محیط های آموزشی انجام دادند و تعداد آنها کم نیست و به طور کلی می توانم بگویم زنان در این رشته نقش پررنگی هم به لحاظ کمیت هم به لحاظ کیفیت دارند.

وی در خصوص بزرگ ترین نقاط قوت و ضعف رشته مهندسی بهداشت حرفه ای برای زنان گفت: نقطه قوت و ضعف را خیلی نمی توان محدود به جنسیت کرد. و صرف نظر از جنسیت، موفقیت در این رشته بیشتر به علاقه مندی و تلاش متخصصین این حوزه بستگی دارد. امّا مهمترین مزیت این رشته به رسالت آن بر می‌گردد یعنی تلاش برای رفع چالش های ایمنی و سلامتی و ارتقای سطح سلامت کارکنان و این موضوع حیطه وسیعی است که نیازمند ورود به موضوعات علمی مختلف را فراهم می کند و در نتیجه متخصصین این رشته معمولاً دایره وسیعی از معلومات مختلف را دارند و این به نظرم مهمترین نقطه قوت این رشته است که البته برای عمیق تر شدن در آن باید فراتر از دروس آموخته شده در دانشگاه تلاش کنند.

رفیعی پورادامه داد: نکته رو به رشدی که نیازمند تلاش بیشتر متخصصین رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و البته سیاست گذاران است، مسئله حمایت بیشتر از متخصصین این حوزه به خصوص زنان برای اجرایی کردن اقدامات اثرگذار در حوزه صنعت و جامعه لازم است. همچنین امیدوارم در آینده از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه در صنایع اجتناب شود تا انشالله بتوانیم مؤثر در خدمت حفاظت و حراست از سلامت کارمندان کشور باشیم.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان گفت: امیدوارم زنان مهندس مملکتم پرچم افتخاری باشند که نامشان بر مرتفع ترین قله‌های علم و عمل برافراشته می‌شود. همانطوری که امروزه شاهد درخشش نام آنها در بسیاری از مجامع علمی ایران و دنیا بوده‌ایم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سهم بزرگ مهندسان زن در جامعه بهداشت حرفه ای" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سهم بزرگ مهندسان زن در جامعه بهداشت حرفه ای"، کلیک کنید.