بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای کاهش ضایعات کشاورزی

بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای کاهش ضایعات کشاورزی

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از توسعه بهره برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت، افزایش ماندگاری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پادینامگ از وزارت جهادکشاورزی، ابوالفضل رئوفی در نشست هم‌اندیشی بهره‌گیری از فناوری‌های هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد علمی- اجرایی با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و وزارت جهادکشاورزی، افزود: در این نشست به ابعاد سلامت محوری محصولات کشاورزی (در محموله‌های صادراتی و وارداتی) توجه ویژه شده است.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: توسعه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و برخورداری از استاندارد‌های بین‌المللی صادرات، نظرات و چالش‌های بخش‌های مختلف وزارت در استفاده از فناوری پرتودهی در محصولات کشاورزی و راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی بررسی شد.

وی تصریح کرد: در این راستا شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های سازمان انرژی اتمی، برای همکاری و تعامل در راهبری موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی مورد نیاز در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رعایت استانداردها، الزامات، ضوابط فنی، ملی و بین‌المللی موجود اعلام آمادگی کرد.

به گفته رئوفی، در این نشست مقرر شد کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی متناظر، به منظور احصای اولویت‌های هر بخش با بررسی الزامات، ضوابط، قوانین ملی و بین‌المللی و استاندارد‌های مربوطه تشکیل شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای کاهش ضایعات کشاورزی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای کاهش ضایعات کشاورزی"، کلیک کنید.