اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود

اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود

پادینامگ/اردبیل مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی مخاطبان با حماسه هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ملیحه ملک‌زاده فرد هفتم تیر بابیان اینکه قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار است، گفت: قصه‌ها با رویکردی حکیمانه، تربیت‌کننده و آموزش‌دهنده هستند و خالق نیز در کلام خود از قصه برای هدایت و تربیت انسان‌ها استفاده کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه قصه‌ها نقش مهمی در ایجاد تغییرات فرهنگی دارند، اظهار کرد: استفاده از این هنر برای بیان زوایای پنهان حماسه هشت سال دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آیندگان میهن عزیز اسلامی خواهد داشت و در همین راستا اداره کل کانون پرورش فکری با همکاری دستگاه‌ها ونهادهای فرهنگی استان، اولین مهرواره قاسم‌های زمان را با شعار «با قصه حماسه بسازیم» برگزار می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: فراخوان این مهرواره در چهار بخش اصلی شامل قصه‌گویی، داستان‌نویسی، پادکست و قصه نمایش تدوین‌شده است که علاقه‌مندان در دو گروه سنی نوجوانان (۱۲ الی ۱۸ سال) و بزرگسالان (۱۸ سال به بالا) می‌توانند آثار خود را تا دهم شهریورماه در پیام‌رسان بله به آدرس kpf_ard @به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

ملک‌زاده فرد افزود: قصه‌گویی مادران شهدا و روایتگری دو بخش ویژه این مهرواره فرهنگی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: پس از پایش و داوری آثار و اعلام اسامی راه‌یافتگان، مرحله نهایی جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این رویداد فرهنگی که گامی در جهت اعتلای اهداف و آرمانه‌ای انقلاب اسلامی است، استانداری اردبیل، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صداوسیمای مرکز اردبیل، ستاد کنگره شهدای استان و شهرداری اردبیل مشارکت دارند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود"، کلیک کنید.