الناز شاکردوست؛ «از گم و گور» تا «نبرد رستم و سهراب»

الناز شاکردوست؛ «از گم و گور» تا «نبرد رستم و سهراب»

آفتاب نیوز :

بازی او در این اثر نمایشی سبب شد تا مروری کوتاه داشته باشیم بر کارنامه بازیگری این بازیگر در تیاتر.

دانش آموختگان تیاتر دانشکده هنر و معماری به یاد دارند که الناز شاکردوست یکی از هم دانشکده ای های آنان بود. او در رشته بازیگری تیاتر تحصیل کرد و گرچه کمتر در اثری نمایشی روی صحنه رفت، اما در عوض از همان سال های آغازین جوانی در سینما حضوری پررنگ داشت تا جایی که بیشتر به عنوان بازیگر سینما شناخته می شود.

شاکردوست فعالیت خود را در بازیگری با تیاتر آغاز کرد، اما در 19 سالگی زمانی که مسیرش به سینما افتاد، دیگر کمتر فرصت حضور بر صحنه تیاتر را به دست آورد. او در سینما ابتدا با فیلم هایی معرفی شد که به عنوان فیلم هایی تماشاگرپسند و سرگرم کننده شناخته می شدند، ولی به تدریج راه را برای ورود خود به فیلم هایی که مضامینی جدی تر داشتند، نیز هموار کرد.

شاکردوست بعد از چند سال حضور در سینما که سبب شد برای عموم تماشاگران به چهره ای شناخته شده تبدیل شود، با بازی در نمایش «گم و گور» به کارگردانی امیر مهندسیان به تیاتر بازگشت. او پاییز سال 96 با بازی در این نمایش در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. حالا دیگر آن دختر کم سن و سال دانشجو نبود بلکه چهره مشهوری شده بود که تماشاگران را برای دیدن خود به صحنه تیاتر جذب می کرد.

نمایش «گم و گور»

او در این نمایش که متن آن نوشته مشترک امیر مهندسیان و هادی احمدی بود، در کنار چند بازیگر دیگر روی صحنه رفت و دیگر بازیگر شناخته شده آن نمایش امیر جعفری بود که رزومه مشخصی در تیاتر داشت.

اما بعد از بازی او در این نمایش حضور دوباره اش بر صحنه تیاتر با چند سال وقفه همراه بود؛ مشغولیت او در سینما و اتفاقاتی همانند کرونا که سبب تعطیلی فعالیت های نمایشی شد، سبب شد تا حضور دوباره او با چند سال فاصله همراه باشد.

شاکردوست سال گذشته با بازی در نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی مشترک آروند دشت آرای و مارین ون هولک این بار در تالار اصلی مجموعه تیاتر شهر روی صحنه رفت.

او در این نمایش در کنار نوید پورفرج، مارین ون هولک و خسرو پسیانی به ایفای نقش پرداخت، اما حضور بازیگر مشهور آن گونه که انتظار می رفت، خیل عظیم تماشاگران را روانه تالار اصلی نکرد.

متن این نمایش نوشته طلا معتضدی است و بازخوانی رمان «ریش آبی» نوشته امیلی بوتوم و ترجمه ویدا سامعی بود.

این نمایش پاییز 1402 به همراه دیگر نمایش آروند دشت آرای «پدر» در تالار اصلی مجموعه تیاتر شهر روی صحنه رفت تا شاکردوست بعد از 6 سال دوری از صحنه بار دیگر در نمایشی تازه نقش آفرینی کند. هرچند حضور او در این اثر نمایشی سبب نشد که صندلی های تالار اصلی تیاترشهر در تمام اجرا ها پر شود.

الناز شاکردوست و خسرو پسیانی در نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه»

حالا او قرار است در نقش تهمینه روی صحنه برود و در نمایش تازه حسین پارسایی «نبرد رستم و سهراب» به ایفای نقش بپردازد.

او در این اثر نمایشی در کنار امیر آقایی و سینا مهراد بازی خواهد کرد. حضور امیر آقایی پیش تر نشان داده که این بازیگر می تواند شمار بالایی از تماشاگران را به سالن تیاتر بکشاند.

تراژدی «رستم و سهراب» به تهیه کنندگی سیدمحمود شبیری و حسین پارسایی، برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی به قلم متین ایزدی است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی این پروژه، دیگر بازیگران این پروژه به زودی معرفی خواهند شد و «نبرد رستم و سهراب» تابستان 1403 روی صحنه خواهد رفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "الناز شاکردوست؛ «از گم و گور» تا «نبرد رستم و سهراب»" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "الناز شاکردوست؛ «از گم و گور» تا «نبرد رستم و سهراب»"، کلیک کنید.