افزایش شمار کانون یارها دستور کار کانون پرورش فکری مرکزی است – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

افزایش شمار کانون یارها دستور کار کانون پرورش فکری مرکزی است - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پادینامگ، احسان منصوری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت تابستانی مراکز امسال با شعار «امسال تابستونتو بساز» آغاز و بیستم خرداد، زنگ آغاز رسمی فعالیت های کانون همزمان با سراسر کشور در مرکز شماره 7 اراک در منطقه داوران به صدا در می آید.

وی افزود: برای کودکان 4 تا 18 سال، 60 فعالیت ذیل محورهای فرهنگی در خصوص کتاب و قصه وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: 44 مرکز ثابت و 5 مرکز پستی و سیار در استان ارایه خدمت می کنند.

منصوری با اشاره به محورهای فعالیت های این کانون تصریح کرد: محور هنری یکی از این محورها است که انواع و اقسام کارگاه ها از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی و نمایش شامل نمایش های صحنه ای و نمایش خیابانی را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه محورهای ادبی فعالیت هایی از جمله داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق انجام می شود همچنین فعالیت های علمی نیز ذیل محور فرهنگی مثل رباتیک و چرتکه ویژه تر از سال گذشته برگزار می شود.

منصوری با بیان اینکه ارتباط با خانواده ها و والدین در انواع کارگاه های مشاوره تدارک شده، گفت: استفاده از حلقه های میانی و گروه های جهادی رویکرد بعدی امسال است که ویژه تر دیده شده است.

وی اضافه کرد: با هدف افزایش سواد رسانه، کارگاه خبرنگاری برای کودکان در برنامه دیده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته 785 کارگاه برای کودکان برگزار شد و امسال نیز پیش بینی می شود در این راستا بیش از هزار برنامه برگزار شود.

منصوری اضافه کرد: تا کنون بیش 17 هزار و 243 نفر در کانون عضو هستند و در صورت تامین زیرساخت ها تا صد هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردو به عنوان یک مولفه تربیتی و پرورشی مورد تاکید است گفت: اردوهای درون شهری و درون استانی امسال ویژه دیده می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان کرد: باشگاه قاف یک باشگاه ادبی است که کودکان و نوجوانان بویژه در حوزه شعر می توانند تاثیرگذار و نقش آفرین باشند که در این راستا سه نفر از استان در این باشگاه عضو هستند.

منصوری با بیان اینکه افزایش کانون یارها در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون حدود 65 نفر عضو در کانون وجود دارد که به نسبت مراکز کانون این تعداد رضایت بخش نیست و کانون یار باید بتواند نوجوانان دیگر را جذب کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی و مخاطرات احتمالی برای کودکان نیاز است کودکان با یک نگاهی جدید هدایت شوند و ما به این حوزه در حال ورود هستیم.

منصوری تاکید کرد: ماجرای موشی آخرین کتابی است که از نویسندگان استان در کانون منتشر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش شمار کانون یارها دستور کار کانون پرورش فکری مرکزی است – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش شمار کانون یارها دستور کار کانون پرورش فکری مرکزی است – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.