ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور ۲.۵ میلیارد دلار است

شاهمرادی عنوان کرد؛

ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور ۲.۵ میلیارد دلار است

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور را ۲.۵ میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ، سعیدرضا شاهمرادی، با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دولت سیزدهم، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدوداً ۶۰ درصد از طریق واردات و ۴۰ درصد از طریق تولید تأمین می‌شود.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید، نسبت ۶۰ به ۴۰ تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی با اشاره به انتشار دستورالعمل حمایت از تولید تجهیزات پزشکی، ادامه داد: بسته حمایتی تولید در راستای حمایت از رشد تولید داخل، تسریع و تسهیل در صدور پروانه‌های تولید نیز در این دوره تدوین و ابلاغ شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ابعاد مختلف رشد تولید از نظر رشد کمی، رشد کیفی، رشد به لحاظ نوع فناوری، رشد به لحاظ سطح پیچیدگی تبیین شده است.

وی، تولید و انتشار داشبورد الکترونیکی فهرست اولویت‌های تولید و تدوین و رونمایی از”کتابچه اولویت‌های تولید” را یکی دیگر از اقدامات مثبت در راستای تحقق شفافیت و حمایت از تولید عنوان کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور ۲.۵ میلیارد دلار است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور ۲.۵ میلیارد دلار است"، کلیک کنید.