اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست ها در کرانه باختری را محکوم کرد

اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست ها در کرانه باختری را محکوم کرد

اتحادیه عرب حملات وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست افراطی به شهرها و شهرک های کرانه باختری تحت حمایت مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش پادینامگ، جمال رشدی، سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد جنایت های روزانه اشغالگران در غزه نباید باعث شود که شدت جنایت های خشونت بار، سوزاندن منازل و زمین های کشاورزی و تخریب دارایی ها که هر روز توسط شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری انجام می شود، دیده نشود.

براساس گزارش الیوم السابع، جمال رشدی در ادامه افزود اعمال تحریم های برخی کشورها علیه تعدادی از شهرک نشینان تندرو صهیونیست گامی کوچک، دیرهنگام و ناکافی برای جلوگیری از تشدید تنش و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری است.

وی در پایان از شورای امنیت خواست تا برای پایان دادن به این وضعیت شرم آور اقدامی اتخاذ کند و شهرک نشینان تاوان جنایت های خود علیه ملت فلسطین را بپردازند.

صدها شهرک نشین با حمایت نیروهای صهیونیست از روز جمعه به بهانه یافتن یک شهرک نشین مفقود که بعدا جسدش پیدا شد، به شهرک ها و روستاهای فلسطینی حمله کردند و منازل و خودروها و درختان را در روستاهایی در نابلس، رام الله و دیگر شهرها به آتش کشیدند. این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی ها شده است.

پیش از این شهرک نشینان افراطی با همدستی و همکاری ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به روستای «المغیر» در شرق رام الله حمله کردند. حمله به این روستا واقع در مرکز کرانه باختری از روز جمعه آغاز شد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت 463 فلسطینی و زخمی شدن 4750 نفر و بازداشت 8145 نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک نشین ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبه» (فاجعه) 1948 رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

طبق آمار جدید هییت فلسطینی «مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی ها»، شهرک نشین های صهیونیست در سه ماهه نخست سال 2024 میلادی 546 حمله علیه فلسطینی ها و دارایی هایشان در کرانه باختری انجام دادند که از این تعداد 156 حمله موجب انهدام یا آتش گرفتن خودروهای آنها شد.

بر اساس اعلام جنبش اسراییلی «صلح اکنون» 451 هزار شهرک نشین در 132 شهرک صهیونیست نشین و 147 کانون شهرک نشین ها در کرانه باختری سکونت داشته و علاوه بر آن 320 هزار شهرک نشین دیگر در قدس شرقی ساکن هستند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست ها در کرانه باختری را محکوم کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست ها در کرانه باختری را محکوم کرد"، کلیک کنید.