آخرین آمار اعزام زایران به سرزمین وحی

آخرین آمار اعزام زایران به سرزمین وحی

بیش از 83 هزار و 800  نفر از زایران کشورمان تا بامداد امروز وارد سرزمین وحی شده اند.  

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ، ستاد مکه از انتقال 83 هزار و 897 نفر از زایران کشورمان تا پایان وقت روز یکشنبه (20 خرداد) به سرزمین وحی خبرداد که در این میان سهم فرودگاه مدینه بیش از 50 هزار نفر بوده است.

پرواز های اعزام زایران حج تمتع  کشورمان که از بامداد 24 اردیبهشت به سرزمین وحی آغاز شده طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، امروز دوشنبه (21 خرداد) پایان می یابد.  

براساس اطلاعیه ستاد مکه، طی این مدت 365 کاروان به مدینه منوره وارد شدند که به این کاروان ها مدینه قبل گفته می شود؛ در حال حاضر تنها 29 کاروان شامل 3929 زایر در مدینه بسر میبرند که تا فردا سه شنبه  (22 خرداد) پس از محرم شدن در مسجد شجره به دیگر زایران ایرانی در جوار بیت الله الحرام ملحق خواهند شد.

طی این بازه زمانی 46 هزار و 249 نفر در قالب 336 کاروان از مدینهالنبی به مکه مکرمه اعزام شده اند که کار انتقال همه این زایران با برنامه ریزی های صورت گرفته، توسط قطار سریع السیر حرمین انجام شد.  

وضعیت زایران ایرانی در مکه مناسب گزارش شده و هم اکنون 580 کاروان  شامل 79 هزارو 968 زایر در هتل های مکه اسکان یافته اند که از این تعداد  33 هزارو 719 زایر از طریق فرودگاه جده به عربستان انتقال یافتند. این زایران ابتدا در میقات جحفه احرام بستند وسپس با اتوبوس برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه مکرمه شدند.

این اطلاعیه می افزاید طی این مدت 220 پرواز به فرودگاه مدینه و 151 پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است و تا پایان امروز نیز 14 کاروان به تعداد 2190 زایر با 9 پرواز وارد فرودگاه جده می شوند.  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین آمار اعزام زایران به سرزمین وحی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین آمار اعزام زایران به سرزمین وحی"، کلیک کنید.