مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به 67 درصد می رسد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به 67 درصد می رسد - خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری پادینامگ، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری 11 هزار و 500 فقره با اعتباری بالغ بر 4,025 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان 57 درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به 67 درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه 350 میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان ها نیز نسبت به تکمیل پرونده های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و 500 هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از 350 میلیون تومان به 400 میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون 200 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به 67 درصد می رسد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به 67 درصد می رسد – خبرگزاری پادینامگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.