قاچاق چالش حوزه آرایشی و بهداشتی/ محصولات با ورودی نامعلوم، غیرمجازند

قاچاق چالش حوزه آرایشی و بهداشتی/ محصولات با ورودی نامعلوم، غیرمجازند

مدیرکل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیر مجاز هستند.

به گزارش پادینامگ؛ دکتر محمود آل بویه اظهار داشت: اقلام آرایشی و بهداشتی یکی از بخش های مهم مصرفی آحاد جامعه محسوب می شوند و از میانگین بالایی در میزان مصرف در کشور برخوردارند.

وی ادامه داد: چالش عمده ما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بحث قاچاق است و شاید دلیل اصلی آن عدم توجه جدی به تولید داخلی این محصولات در سال های گذشته باشد.

او همچنین اضافه کرد:  قاچاق دارای دو بعد منفی در حوزه های اقتصاد و سلامت است که هر دو هم قابل اعتنا هستند؛  از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت طولانی مدت مصرف می شوند، در صورتیکه اصالت آنها مورد تایید نباشد، می توانند بر سلامتی افراد عوارض بسیاری وارد کنند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، آل بویه همچنین تولید داخلی را چاره کار چالش قاچاق عنوان و تصریح کرد: تولیدات داخلی تحت نظارت ما هستند و می توانیم با کمک مسیولین فنی بر فرآیند آنها نظارت کنیم و خوشبختانه در سال های اخیر بخش خصوصی و تجار در تولید این محصولات و انتقال دانش فنی آنها به کشور اقدامات خوبی انجام داده اند.

مدیر کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص محصولات بهداشتی آرایشی غیر مجاز که ممکن است در رسانه ها تبلیغ هم شوند، گفت: محصولات وارداتی یا به صورت قاچاق یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور می شوند و طبیعی است محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیر مجازهستند؛ چر که مشخص نیست در مبادی غیر قانونی ورود به کشور  تحت چه دما و در چه محیطی بوده اند و خطر فاسد شدن آنها وجود دارد.

وی در پایان در توصیه اکید از مردم خواست از محصولاتی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.

پایان خبر پادینامگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاچاق چالش حوزه آرایشی و بهداشتی/ محصولات با ورودی نامعلوم، غیرمجازند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاچاق چالش حوزه آرایشی و بهداشتی/ محصولات با ورودی نامعلوم، غیرمجازند"، کلیک کنید.