تجارت جهانی مانند دوران جنگ سرد مختل شده است

تجارت جهانی مانند دوران جنگ سرد مختل شده است

صندوق بین المللی پول هشدار داد کشور های جهان در تعیین اینکه با چه کشوری تجارت داشته باشند به طور فزاینده ای به نگرانی های مربوط به امنیت اقتصادی و امنیت ملی خود توجه می کنند و این امر منجر به انتخابی بین چین یا ایالات متحده شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری پادینامگ، صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که روند ایجاد بلوک های اقتصادی غربی به رهبری ایالات متحده و همچنین بلوک های همسو با چین، همکاری تجاری و رشد کلی اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

گیتا گوپینات، معاون مدیر صندوق بین المللی پول که روز سه شنبه در دانشگاه استنفورد سخنرانی می کرد، رویداد هایی مانند همه گیری کرونا و جنگ اوکراین تجارت جهانی را به شکل بی سابقه ای که از پایان جنگ سرد مشاهده نشده بود، مختل کرده است.

او درباره خاطر نشان کرد: کشور ها در سراسر جهان در تعیین اینکه با چه کشوری تجارت داشته باشند و یا در آن سرمایه گذاری کنند، به طور فزاینده ای به نگرانی های مربوط به امنیت اقتصادی و امنیت ملی خود توجه می کنند و این امر منجر به انتخابی بین چین یا ایالات متحده شده است.

گوپینات هشدار داد اگرچه تقویت انعطاف پذیری اقتصادی لزوماً بد نیست اما این پراکندگی تهدیدی برای سیستم تجارت جهانی مبتنی بر قوانین است و موجب فاصله گرفتن از دستاورد های یکپارچگی اقتصادی می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجارت جهانی مانند دوران جنگ سرد مختل شده است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجارت جهانی مانند دوران جنگ سرد مختل شده است"، کلیک کنید.