خانه / خبر ها / بخشنامه ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷
بخشنامه ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷

بخشنامه ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷

بخشنامه  ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷

بخشنامه شماره ۲۴۴۵۲ مورخ ۱۳۹۷/۳/۱ رییس جمهور :

این بخشنامه برای تمام وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه‌عمومی استفاده می‌کنند، لازم‌الاجراست.

به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری دستگاه‌های اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده‌آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارامد و در اجرای ماده ۱۷ تصویبنامه شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ شورای عالی اداری با عنوان « حقوق‌شهروندی‌درنظام‌اداری» موارد زیر ابلاغ می شود:

بخشنامه  ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷
بخشنامه ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷

1. از اول تیرماه سال ۱۳۹۷ به بعد، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می‌شود.

2. دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تنها از طریق میز خدمت (حضوری یا الکترونیکی) که در طبقه اول یا در دسترس‌ترین مکان با مراجعین قرار دارد، ارباب رجوع را پذیرش کرده و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت، درخواست‌های مراجعان پذیرش و خدمات لازم به آنها ارائه شود، لذا در این خصوص لازم است:

*. به هنگام پذیرش، از کامل بودن مدارک و مستندات ارائه شده توسط ارباب رجوع در محل میز خدمت، اطمینان حاصل نموده و هر گونه نقص در درخواست، مدارک یا مستندات مربوطه را صرفاً در هنگام پذیرش، به اطلاع ارباب رجوع برسانند.

*. زمان صدور پاسخ نهاییِ خدمت را هنگام پذیرش ارباب رجوع و دریافت مدارک، در قالب رسید به وی اعلام کنند.

*. امکان رهگیری مراحل گردش کار خدماتِ درخواست شده را از طریق ارائه کدرهگیری منحصر به فرد برای ارباب رجوع فراهم کنند.

3. دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام موارد زیر در استقرار میز خدمت هستند:

*. به صورت شفاف از طریق درگاه الکترونیکی دستگاه یا سایر روش‌ها، اطلاعات مورد نیاز مراجعین شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، مدت زمان ارائه خدمت، پرداخت‌ها، شخص و مسئول پاسخگوی خدمت و چگونگی ارتباط با وی، به اطلاع آنان رسانده شود.

*. برای جلوگیری از تراکم مراجعین و کاهش زمان انتظار مردم برای انتظار مردم برای ارائه «درخواست خدمت»، دستگاه موظف است نسبت به تامین تعداد مناسب باجه و کارمند در میز خدمت اقدام نماید.

*. امکان نوبت دهی به ارباب رجوع در میز خدمت به طریق مقتضی فراهم شود.

*. در محل میز خدمت، امکانات و تسهیلات مناسب به مراجعین تأمین شود.

4. مسئولیت اطلاع‌رسانی، آموزش داده شده و توجیه کارکنان و ارباب رجوع و نیز تضمین اجرای صحیح آن به عهده بالاترین‌ مقام‌ دستگاه‌اجرایی است.

*.از اول تیر ماه سال ۱۳۹۷ به بعد، پرونده مدیران واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی و کارکنانی که در اجرای این بخشنامه قصور نمایند، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری قابل رسیدگی است.

5. سازمان اداری و استخدامی کشور و استانداران، مسئول نظارت بر حسن عملکرد واحدهای ستادی و استانی دستگاه‌های اجرایی، در ارتباط با موضوع این بخشنامه هستند.

 حسن‌روحانی – رییس جمهور

همچنین ببینید :

کلمات کلیدی : بخشنامه ارائه خدمت‌به‌مردم صرفاً از طریق میز خدمت از اول‌ تیرماه ۱۳۹۷ ، میز خدمت چیست ، زمان اجرای شدن طرح میزخدمت رئیس جمهور ، طرح میزخدمت و فواید آن ، لزوم اجرای طرح میزخدمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *