خانه / فرهنگیان / اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش
اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش

اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش

اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش:

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت : حذف بند سختی کار معلمان و عائله مندی معلمان مجرد، عدم اجرای قانون مزایای ایثارگران، تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، نقض اجرای افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال۹۷، عدم پیگیری نظام رتبه بندی معلمان، عدم اجرای متناسب سازی حقوق شاغلین و باز نشستگان، بیشترین موضوع مراجعات مردمی را تشکیل می دهد.

اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش
اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش

کاهش حقوق معلمان اگر بر اساس رای دیوان محاسبات و سایر دستگاههای نظارتی است، چرا صرفاً برای فرهنگیان قابلیت اجرایی دارد؟

وزیر محترم آموزش و پرورش در سخنان خود گفته اند که بعد از چندین بار تذکر دستگاههای نظارتی ناچار به کسر مزایای فرهنگیان شده اند، مگر ایشان در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون پشتیبانی و وزیر آموزش و پرورش شرف حضور نداشته اند؟ پس چرا اقدام به اخذ مصوبه از دولت و شورای توسعه مدیریت نداشته اند؟ آیا شش سال زمان کمی است؟

فوق العاده سختی کار فرهنگیان بر اساس بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۰۷۹۵ مورخ ۸۹/۱۰/۵ معاون توسعه مدیریت و مصوبه مورخ ۸۹/۹/۲۹ شورای توسعه مدیریت که به تایید رئیس جمهور رسیده است، و حق عائله مندی زنان مجرد نیز به موجب بند ۴ ماده ۶۸ مدیریت خدمات کشوری ، به استناد قانون تفسیر بند ۴ ماده ۶۸ ابلاغی در ۹۰/۱۲/۱۶، بخشنامه مورخ ۹۰/۱۱/۲۹ معاون حقوقی رئیس جمهور اجرا شده است. اما چرا به جای پیگیری حقوق قانونی معلمان، فرافکنی به قبل می شود؟ مگر در آن زمان، دیوان محاسبات وجود نداشت؟ مگر نهادهای نظارتی نبودند؟ چرا این مزایا برقرار شدند و شاهد افزایش حقوق معلمان بودیم؟ زیرا پیگیری و مصوبه گرفته می شد، ادله بیان می شد و دولت موافقت می کرد.

آموزش و پرورش اگر نمی تواند برای افزایش حقوق، موقعیت و از حق قانونی معلمان دفاع کند، حداقل برای کاهش آن، جلوتر از دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری حرکت نکند.

وضعیت بند سختی کار و سایر مزایایی که حذف و کاهش آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، در سایر دستگاههای اجرایی چگونه است؟ چرا مزایای دستگاههای دیگر قطع نشده است؟ اینها در جلسات با دستگاههای قانونگذار و نظارتی باید بیان شود.

در حالی که در مجلس برای همسان سازی حقوق معلمان قانون مصوب شده است، زمزمه های قطع فوق العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می شود. باید آموزش و پرورش برای حل این مشکل نیز پیشقدم شود و اجازه ندهد به هیچ عنوان این مشکل ایجاد شود. اگر می توانید مشکل راحل کنید، بفرمایید و اگر نمی توانید اعلام کنید.
آقای وزیر، دراطلاع رسانی کج راهه می روید. همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می کند، الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شماست.

بر اساس قانون بودجه ۹۷ و استفساریه ای که تقدیم مجلس شد، باید میانگین افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ ،حدود ۱۵ درصد باشد چرا در دولت فریاد نمی زنید؟ فراکسیون فرهنگیان آمادگی دفاع از حقوق قانونی معلمان در کنار شما را دارد‌. همه باید بدون مقصرتراشی از حق معلمان دفاع کنیم و دست از سیاسی بازی و فرافکنی بر داریم. کسی که خانه شیشه ای دارد به طرف دیگران سنگ اندازی نمی کند.

آقای بطحایی لطفاً تیم سیاسی را به تیم آمورشی و پرورشی تغییر دهید. درحال حاضر نعمت حساس شدن مردم به تیم اقتصادی دولت و فضای موجود جامعه شما را در امان نگه داشته است. فرصت را غنیمت بشمارید.

وزیر آموزش و پرورش باید تمام قد از فرهنگیان دفاع کند‌. صرفه جویی در آموزش و پرورش یعنی نابودی نظام تعلیم و تربیت. سند تحول بنیادین یعنی معلم عزتمند. استخدام رسمی و نبودِ آن یعنی معلم روزمزد. لطفاً به داد مدارس برسید. واگذاری مدارس به بخش خصوصی فریاد مردم را درآورده است. همین هفته قبل بود که واگذاری مدرسه دخترانه معصومیه منطقه ۱۱، فریادهای اعتراض مردم را به دنبال داشت.

منبع : کانال تلگرامی حمیدرضا حاجی بابایی

همچنین ببینید :

کلمات کلیدی : حاجی بابایی : آقای بطحایی صادقانه پاسخ فرهنگیان را بدهید؛ فرافکنی ممنوع ، نامه حاجی بابایی و اعتراض به وضعیت اموزش و پرورش ، انتقاد وزیر قبلی اموزش و پرورش نامه حمیدرضا حاجی بابایی ، اعتراض حاجی بابایی به حذف بند سختی کار، کاهش حقوق و وضعیت آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *