خانه / روانشناسی / ۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس
۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس
۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس

۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس

۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس :

1-وقتی صبح از خواب بیدار میشوید و ذهن شما شروع به تهیه لیستی از کارهایی که باید انجام دهید ، می کند، یک نفس عمیق بکشید. به زمان حال تمرکز کنید و آنچه را که در اطراف شما اتفاق می افتد بشناسید. این می تواند وسواس را تسکین دهد و حس ترس را از بین ببرد.

2- برخی از طنزها را با مراجعه به صفحه های طنز در فیس بوک و یا چک کردن بخش طنز روزنامه پیدا کنید. حتی در این رابطه برنامه هایی هست که می توانید دانلود کنید.وقتی می خندید افکار منفی از ذهنتان خارج می شود.

3-تشکر کردن را تمرین کنید و سعی کنید سپاسگذار باشید.این یک نوع دوستی با سلامت خودتان است و باعث می شود ذهنتان به چیزهای مثبتی فکر کند.

4-فقط یک کار را در زمان مشخصی انجام دهید و به خودتان اجازه ندهید که در یک  لحظه چند کار را انجام دهید چون  نه تنها اضطراب شما را کم مکی کند بلکه ان رابدتر خواهد کرد، تحقیقات هم نشان داده که باعث انجام ندادن کارها به صورت صحیح می شود.

۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس
۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس

5-با سرگرم کردن خود به کاری اضطرابتان را کم کنید.این کار می تواند شامل ظرف شستن یا تمییز کردن باشد.وانمود کردن به اینکه اضطراب ندارید فقط شرایط را بدتر می کند.سعی کنید کاری را انجام دهید که برای شما مفید باشد

6-حقیقت تلخ در مورد زندگی با اضطراب خوردن عصبی است. پس اگر میخواهید  وعده غذایی بخورید، چرا چیزی سالمی نمیخورید؟ سیب ها میوه ی عالی هستند زیرا با خوردن انها مقدار زیادی فیبر و ویتامین C را به بدن شما می فرستند.

7-هر روز پول خود را در قلک قرار دهید.  این کار به شما کمک می کند که استرس مالی خود را کم کنید. مقدار پول مهم نیست، می تواند ۱۰۰۰ تومان یا ۱۰۰۰۰ تومان باشد. مهم این است که با اینکار احساس خوبی می کنید.

8-فعالیت داشته باشید حتی اگر ورزش ساده ای باشد.، مانند راه رفتن در اطراف بلوک و یا در جا زدن. شما مجبور نیستید یک برنامه ورزشی را شروع کنید . با فعالیت بیشتر فیزیکی، شما تمام انرژی هایی لازم را میگیرید.

9-اگر اهل قهوه هستید سعی کنید در روز یک فنجان نوش جان کنید. نکته این است که تعدادی از محرک هایی را که به بدن وارد می کنید را کاهش دهید.

10-از اضطراب خود خجالت زده نشوید – در عوض، یاد بگیرید که آن را بپذیرید. خجالت از ان، اضطراب را تقویت می کند. با  پذیرش ان در زندگی ، احساس اضطراب خود راکاهش دهید.

نتیجه:

درست است که زندگی با اضطراب کمی سخت است و من این را خیلی خوب درک می کنم. به همین دلیل است که شما باید روز شادی خود را پیدا کنید و ان را با روش های سالمی مدیریت کنید.

منبع

کلمات کلیدی : راه های مقابه با استرس ، جلوگیری از استری ، ده راهکار جهت مقابله با اضطراب و استری ، چگونه استرس را از بین ببریم ، ۱۰ کاری که لازم است تا افراد مضطرب انجام دهند | روش های رفع استرس ،افراد مضطرب چه کارهایی باید انجام دهند، روش های برطرف کردن اضطراب ، با اضطرابمان چکار کنیم . مدیریت اضطراب و استرس ، راه های درمان استرس شدید ، درمان دلشوره و اضطراب ، شیوه هایی که افراد برای کاهش اضطراب به کار میگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *