خانه / فرهنگیان / ضمن خدمت / ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 ویژه مدارس غیر دولتی
ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 ویژه مدارس غیر دولتی

ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 ویژه مدارس غیر دولتی

اطلاعیه صادره در سامانه ضمن خدمت در رابطه با ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» :

به اطلاع می رساند دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 و 54 ساعت آموزشی به صورت الكترونیكی (آنلاین) در سامانه LTMS قابل ثبت نام می باشد.

  1. ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» از تاریخ 97/04/16 از طریق سامانه LTMS.medu.ir انجام خواهد شد .
  2. محتوای اولین درس دوره از تاریخ 97/04/20 قابل دسترسی می باشد كه پس از ورود به سامانه LTMS ضمن خدمت آموزش و پرورش و انتخاب دوره از طریق كلیك بر روی «ورود به كلاس» و پس از پرداخت هزینه كامل دوره (648000 ریال) می توانید محتوا را در سامانه آموزشی مؤسسه آموزش نیروی انسانی شهید مهدوی به آدرس https://lms.mahdavi.ir  مشاهده نمائید.
  3. محتوای این دوره در قالب 4درس (اصول طراحی آموزشی ، طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، ارزشیابی كیفی توصیفی  و روانشناسی تربیتی) ارائه خواهد شد2 درس اصول طراحی آموزشی و طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از سامانه موسسه مهدوی و 2 درس ارزشیابی كیفی توصیفی و روانشناسی تربیتی از سامانه موسسه عصر اندیشه بر اساس جدول زیر قابل دریافت خواهد بود. یادآور می شود كه چون كل هزینه در سامانه موسسه مهدوی در زمان ورود به كلاس اولین درس دریافت خواهد شد لذا در زمان ورود به سامانه موسسه عصر اندیشه هزینه ای دریافت نخواهد نمی گردد
  4. پس از پایان هر درس آزمون برگزار می شود و درس بعدی ارائه خواهد شد (سهم نمره آزمون هر درس از نمره پایانی 15درصد می باشد).
  5. در صورتی كه داوطلب در آزمون هر درس نمره حدنصاب را كسب ننماید صرفاً یك بار اجازه شركت در آزمون جبرانی را طبق جدول زیرخواهد داشت.
  6. پایان ارائه دروس و برگزاری آزمون های مستمر، آزمون نهایی برگزار خواهد شد كه سهم آن 30درصد نمره پایانی است و آزمون جبرانی ندارد .
  7. ده درصد نمره پایانی به حضور در كلاس درس مجازی اختصاص دارد.
  8. برای پیگیری سؤالات دروس ردیف 1 و 2 جدول از طریق پشتیبانی فنی به سایت https://lms.mahdavi.ir   یا با شماره تلفن43313-021 تماس حاصل نمائید و برای پیگیری سوالات دروس 3و 4 به سایت http://lms.asreandisheh.org  مراجعه یا با شماره 26232025 – 021  تماس گرفته شود.

ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 ویژه مدارس غیر دولتی

ردیف

 نام درس

 زمان ارائه در
   سامانه آموزشی

زمان آزمون

زمان آزمون        جبرانی

درصد از نمره پایانی

  آدرس سامانه

1 اصول طراحی آموزشی 97/04/19 97/05/03 97/05/04 15 Lms.mahdavi.ir
2 طرح طبقه بندی مشاغل
            معلمان
97/05/06 97/05/17 97/05/18 15 Lms.mahdavi.ir
آزمون نهایی دروس ردیف های 1 و 2             97/05/20        – 15 Lms.mahdavi.ir

3

ارزشیابی كیفی توصیفی 97/05/21 97/05/31 97/06/01 15 lms.asreandisheh.org

4

روانشناسی تریبیتی 97/06/03 97/06/13 97/06/14 15 lms.asreandisheh.org
آزمون نهایی دروس ردیف های 3 و 4              97/06/17         15 lms.asreandisheh.org
ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» با كد دوره 91402409 ویژه مدارس غیر دولتی
ثبت نام دوره «بدو خدمت معلمان» – تصویر اطلاعیه در سامانه ضمن خدمت

اهداف دوره بدو خدمت معلمان :

  • با توجه به مراحل و ويژگي هاي رشد، نظريه هاي يادگيري در فرآيند آموزش را تشريح نمايدمفهوم و مهارت هاي تدريس را توضيح دهد.
  • مراحل طراحي آموزشي و فعاليت هاي مربوط به هر مرحله را شرح دهد.
  • اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تبيين نمايد.
  • نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي را تحليل نمايد. – اطلاعات اختصاصي دوره ي تحصيلي مربوط را تشريح نمايد.

سرفصل ها و منابع دوره ضمن خدمت بدو خدمت معلمان :

  1. روان شناسي تربيتي، 14 ساعت نظري شامل: تعريف، هدف و موضوع روان شناسي تربيتي – مفهوم رشد و عوامل موثر بر آن – اصول حاكم بر رشد و مراحل رشد – رشد و رابطه ي آن با يادگيري – نظريه هاي يادگيري و كاربرد آنها – مفهوم و نظريات انگيزش و روش هاي ايجاد و توسعه ي آن – تفاوت هاي فردي و لزوم توجه به آن در تعليم وتربيت – روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي
  2. روش ها و فنون تدريس، 12 ساعت (10 ساعت نظري – 2 ساعت عملي) شامل: مفهوم تدريس و روش تدريس – روش هاي تدريس سنتي و نوين – مفهوم مهارت تدريس – مهارت هاي فرايند تدريس: * مهارت هاي قبل از تدريس * مهارت هاي ضمن تدريس * مهارت هاي پس از تدريس
  3. اصول طراحي آموزشي، 8 ساعت (4 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: هدف هاي كلي و آموزشي درس – ويژگي ها و توانايي هاي فردي و جمعي دانش آموزان – تهيه وتدوين محتواي درس – پيش آزمون – انتخاب راهبردها و فعاليت هاي ياددهي – يادگيري – انتخاب فضا، منابع و رسانه هاي آموزشي – ارزشيابي
  4. سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، 10 ساعت (6 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: مفهوم سنجش، اندازه گيري وارزشيابي و مقايسه بين آنها – مقياس هاي اندازه گيري – انواع آزمون ها با توجه به چگونگي تهيه آنها ( معلم ساخته – استاندارد) انواع آزمون از ديدگاه هدف ( ورودي – تكويني – پاياني )- انواع آزمون با توجه به ملاك مورد استفاده – (ملاك مرجع – هنجار مرجع) انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي – كتبي _ عملي) – تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي– انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي – كتبي – عملي) – تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي  – استفاده از روش هاي آماري براي تفسير نمره هاي آزمون

اطلاعات اختصاصي مخاطبين طرح طبقه بندي مشاغل معلمان، با توجه به ويژگي هاي دوره هاي تحصيلي مربوط، 10 ساعت (6 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: قوانين و مقررات آموزش واجرايي – عوامل آموزشي – محيط آموزشي – برنامه هاي درسي و آموزشي خاص، –  و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *